
‘Porsche-liefhebbers behoren tot de meest gedetailleerde autoverzamelaars ter wereld’, zegt de tuner 1016 Industries. Al heb je geen scherp oog nodig om de veranderingen aan deze 911 te zien. Het volledige ‘992 Turbo S by 9Design’-pakket van 1016 begint bij 200.000 dollar, wat ongeveer 180.000 euro is. Wil je het spul los ontvangen en zelf monteren, dan kost het je zo’n 50.000 euro.
De nieuwe onderdelen zijn uiteraard van koolstofvezel, naar keuze geweven of gesmeed. Ook kun je de toevoegingen in een ‘speciale’ satijnen of glansafwerking krijgen. Daar betaal je dan extra voor, natuurlijk. De onderdelen zijn ontwikkeld met de 911 GT3 als inspiratie. De tuner denkt dat deze nieuwe opties de 992 ‘een lichtere, robuustere basis’ geven, wat zorgt voor ‘een nog indrukwekkender rijgedrag en performance’.
Specificaties van de Porsche 911 Turbo S
Concreet bestaat het pakket uit een nieuwe lip aan de voorkant, luchtinlaten aan de zijkant en een koolstofvezel motorkap, allemaal van koolstofvezel. Zijskirts, een achtervleugel met ‘engineered wing tips’ en een diffuser behoren tot de mogelijkheden. Wat al deze upgrades precies met de snelheid van de Turbo S doen, weten we niet. De 0-100-tijd van 2,7 seconden zal in ongetwijfeld hetzelfde blijven.
Mocht je nu liever rauw vermogen aan je Porsche 911 Turbo S willen toevoegen dan wat koolstofvezel spul, ga dan eens langs bij Litchfield. Zij pompen het vermogen van 650 pk en het koppel van 800 Nm respectievelijk naar 831 pk en 950 Nm. Na die ingreep ben je zo’n 30.000 euro minder rijk. Dus wat wordt het: een vlot aero-uiterlijk, of meer vermogen en wat geld overhouden?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

Voor 50.000 euro kun je in 5 seconden van 100 naar 200

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Marc Philipp Gemballa Marsien: offroad-911 met 750+ pk

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Van deze superzeldzame 911 worden er maar 1.974 gebouwd

Deze heerlijke Porsche 911 GT3 Touring in Rubystone Red kan van jou zijn

Is de goedkoopste Porsche 911 van dit moment niet gewoon de beste? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Nederlanders willen dat het alcoholslot weer terugkomt

De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom je soms politieauto’s zonder rode strepen ziet rijden

Jonge bestuurders leren straks nergens meer hoe ze fatsoenlijk kunnen inhalen

Reacties