
Om de zoveel tijd besluit Brabus dat het even klaar is met al die Mercedessen en proberen ze wat anders. Zoals een Smart, maar of zoiets echt aanslaat bij de fanbase… Brabus kan beter spelen met leuker spul, zoals deze Porsche 911 Turbo S. Het bedrijf noemt deze ruige 911 de Brabus 900 Rocket R en er worden er maar 25 van gebouwd.
Net als bij alle G-klasses mietert Brabus ook bij de Porsche 911 Turbo S een flink lading koolstofvezel over de auto. Dat spul is er niet alleen voor het oog, maar heeft volgens de tuner ook een aerodynamische functie: de onderdelen zijn ontwikkeld aan de hand van tests in de windtunnel. Aan de buitenkant is het lastig om niet naar het carbon te kijken. Het zit op de bumpers, de diffuser, de spoiler en ga zo maar door.
De wielkasten zijn dan weer van kevlar. Deze kasten beschermen die 21- of 22-inch aero-wielen die ook bijdragen aan een betere geleiding van de wind. De schijven die voor de aangescherpte aerodynamica zorgen zijn gemaakt van – inderdaad – koolstofvezel. Het vijfspaaks ontwerp staat de 911 goed, al kunnen we niet hetzelfde zeggen over de aero-wielen. Maar ach, smaken verschillen.
Specificaties van de Porsche 911 Turbo S van Brabus
Waar iedereen het over eens zal zijn, is dat je de prestaties van de speciale 911 op z’n zachtst gezegd riant kunt noemen. De tuner pompt de 3,8-liter boxer – met hulp van een nieuw uitlaatsysteem – op naar 900 pk en 1.000 Nm. Daardoor knal je binnen 2,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en tuf je naar 200 km/u in 7,2 seconden. De topsnelheid is volgens Brabus begrensd op 340 km/u, om de banden te beschermen.
Eenmaal terug op aarde gekomen na zo’n indrukwekkende sprint kijk je om je heen en bevind je je op een duistere plek. De interieur bestaat uit een mix van heel veel koolstofvezel en heel veel zwart leer. Natuurlijk zijn er ook de nodige badges van Brabus om je nog even duidelijk te maken dat dit geen standaard Porsche 911 Turbo S is.
De prijs van de 911 van Brabus
Daar word je nog eens aan herinnerd wanneer je gaat afrekenen. De Duitse prijs van de Brabus 911 is 461.500 euro zonder belastingen. Ter vergelijking: de standaardversie kost minimaal 246.848 euro in Duitsland. Hier betaal je 320.100 euro voor de Turbo S; in België is dat 260.892 euro. Zou jij er extra tonnen voor over hebben om één van de 25 speciale 911’jes te hebben?
Meer van TopGear


Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost
