
Als je ergens een kleine staatsschuld van een bescheiden land voor neertelt, wil je toch wel weten hoe het ding eruit ziet. Dus prospecten voor gelimiteerde auto’s als een McLaren Speedtail of een Aston Martin Valkyrie mogen dikwijls even komen gluren in de fabriek of krijgen al foto’s te zien voordat het gewone volk dat mag. Als de autofabrikant vervolgens verzoekt geen foto’s te delen, zit er altijd ééntje tussen die daar maling aan heeft.
Ditmaal is het ondernemer Manny Khoshbin. Hij bestelde een McLaren Speedtail om onder meer zijn Pagani Huayra, Bugatti Veyron, Mercedes-AMG One, McLaren P1 en 911 GT3 RS gezelschap te houden in de garage. En vandaag, enkele uren voordat de McLaren Speedtail uit zijn embargo barst, zet hij de foto’s van zijn configuratie online. Hij is één van de gelukkige 106 eigenaren.
De vorm schreeuwt aerodynamica. De langgerekte druppelvorm geeft de McLaren Speedtail een topsnelheid van bijna 400 km/u en de totale lengte is volgens Manny 5,2 meter lang. De dichte velgen zie je onder meer op zoutvlakte-racers en in de Formule E – en zijn ongetwijfeld op de eerste plek gemonteerd voor prestaties, maar dragen bij aan een retro-futuristische uitstraling. Als Rosie erin zou passen, zouden The Jetsons ‘m ook bestellen.
Verwacht van de McLaren Speedtail geen Nürburgring-ronderecords. McLaren noemt het een hyper-GT. Je moet er met elk gemak vanaf hier naar Zuid-Italië kunnen rijden met enorm hoge snelheden – én twee passagiers. Vandaag verwachten we meer informatie wanneer McLaren de boel officieel onthuld.
McLaren Speedtail lekt op Instagram
Meer van TopGear


Chris Harris over de McLaren Speedtail

McLaren Speedtail in de brand tijdens testen

De snelste McLarens van dit moment

De mooiste en duurste autologo’s

Dit McLaren Speedtail-prototype heet Albert

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk
