
Als je ergens een kleine staatsschuld van een bescheiden land voor neertelt, wil je toch wel weten hoe het ding eruit ziet. Dus prospecten voor gelimiteerde auto’s als een McLaren Speedtail of een Aston Martin Valkyrie mogen dikwijls even komen gluren in de fabriek of krijgen al foto’s te zien voordat het gewone volk dat mag. Als de autofabrikant vervolgens verzoekt geen foto’s te delen, zit er altijd ééntje tussen die daar maling aan heeft.
Ditmaal is het ondernemer Manny Khoshbin. Hij bestelde een McLaren Speedtail om onder meer zijn Pagani Huayra, Bugatti Veyron, Mercedes-AMG One, McLaren P1 en 911 GT3 RS gezelschap te houden in de garage. En vandaag, enkele uren voordat de McLaren Speedtail uit zijn embargo barst, zet hij de foto’s van zijn configuratie online. Hij is één van de gelukkige 106 eigenaren.
De vorm schreeuwt aerodynamica. De langgerekte druppelvorm geeft de McLaren Speedtail een topsnelheid van bijna 400 km/u en de totale lengte is volgens Manny 5,2 meter lang. De dichte velgen zie je onder meer op zoutvlakte-racers en in de Formule E – en zijn ongetwijfeld op de eerste plek gemonteerd voor prestaties, maar dragen bij aan een retro-futuristische uitstraling. Als Rosie erin zou passen, zouden The Jetsons ‘m ook bestellen.
Verwacht van de McLaren Speedtail geen Nürburgring-ronderecords. McLaren noemt het een hyper-GT. Je moet er met elk gemak vanaf hier naar Zuid-Italië kunnen rijden met enorm hoge snelheden – én twee passagiers. Vandaag verwachten we meer informatie wanneer McLaren de boel officieel onthuld.
McLaren Speedtail lekt op Instagram
Meer van TopGear


Chris Harris over de McLaren Speedtail

McLaren Speedtail in de brand tijdens testen

De snelste McLarens van dit moment

De mooiste en duurste autologo’s

Dit McLaren Speedtail-prototype heet Albert

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
