
Als je ergens een kleine staatsschuld van een bescheiden land voor neertelt, wil je toch wel weten hoe het ding eruit ziet. Dus prospecten voor gelimiteerde auto’s als een McLaren Speedtail of een Aston Martin Valkyrie mogen dikwijls even komen gluren in de fabriek of krijgen al foto’s te zien voordat het gewone volk dat mag. Als de autofabrikant vervolgens verzoekt geen foto’s te delen, zit er altijd ééntje tussen die daar maling aan heeft.
Ditmaal is het ondernemer Manny Khoshbin. Hij bestelde een McLaren Speedtail om onder meer zijn Pagani Huayra, Bugatti Veyron, Mercedes-AMG One, McLaren P1 en 911 GT3 RS gezelschap te houden in de garage. En vandaag, enkele uren voordat de McLaren Speedtail uit zijn embargo barst, zet hij de foto’s van zijn configuratie online. Hij is één van de gelukkige 106 eigenaren.
De vorm schreeuwt aerodynamica. De langgerekte druppelvorm geeft de McLaren Speedtail een topsnelheid van bijna 400 km/u en de totale lengte is volgens Manny 5,2 meter lang. De dichte velgen zie je onder meer op zoutvlakte-racers en in de Formule E – en zijn ongetwijfeld op de eerste plek gemonteerd voor prestaties, maar dragen bij aan een retro-futuristische uitstraling. Als Rosie erin zou passen, zouden The Jetsons ‘m ook bestellen.
Verwacht van de McLaren Speedtail geen Nürburgring-ronderecords. McLaren noemt het een hyper-GT. Je moet er met elk gemak vanaf hier naar Zuid-Italië kunnen rijden met enorm hoge snelheden – én twee passagiers. Vandaag verwachten we meer informatie wanneer McLaren de boel officieel onthuld.
McLaren Speedtail lekt op Instagram
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Chris Harris over de McLaren Speedtail

McLaren Speedtail in de brand tijdens testen

De snelste McLarens van dit moment

De mooiste en duurste autologo’s

Dit McLaren Speedtail-prototype heet Albert

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
