
Als je ergens een kleine staatsschuld van een bescheiden land voor neertelt, wil je toch wel weten hoe het ding eruit ziet. Dus prospecten voor gelimiteerde auto’s als een McLaren Speedtail of een Aston Martin Valkyrie mogen dikwijls even komen gluren in de fabriek of krijgen al foto’s te zien voordat het gewone volk dat mag. Als de autofabrikant vervolgens verzoekt geen foto’s te delen, zit er altijd ééntje tussen die daar maling aan heeft.
Ditmaal is het ondernemer Manny Khoshbin. Hij bestelde een McLaren Speedtail om onder meer zijn Pagani Huayra, Bugatti Veyron, Mercedes-AMG One, McLaren P1 en 911 GT3 RS gezelschap te houden in de garage. En vandaag, enkele uren voordat de McLaren Speedtail uit zijn embargo barst, zet hij de foto’s van zijn configuratie online. Hij is één van de gelukkige 106 eigenaren.
De vorm schreeuwt aerodynamica. De langgerekte druppelvorm geeft de McLaren Speedtail een topsnelheid van bijna 400 km/u en de totale lengte is volgens Manny 5,2 meter lang. De dichte velgen zie je onder meer op zoutvlakte-racers en in de Formule E – en zijn ongetwijfeld op de eerste plek gemonteerd voor prestaties, maar dragen bij aan een retro-futuristische uitstraling. Als Rosie erin zou passen, zouden The Jetsons ‘m ook bestellen.
Verwacht van de McLaren Speedtail geen Nürburgring-ronderecords. McLaren noemt het een hyper-GT. Je moet er met elk gemak vanaf hier naar Zuid-Italië kunnen rijden met enorm hoge snelheden – én twee passagiers. Vandaag verwachten we meer informatie wanneer McLaren de boel officieel onthuld.
McLaren Speedtail lekt op Instagram
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Chris Harris over de McLaren Speedtail

McLaren Speedtail in de brand tijdens testen

De snelste McLarens van dit moment

De mooiste en duurste autologo’s

Dit McLaren Speedtail-prototype heet Albert

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Zie jij van welke populaire auto de koplampen van deze bus komen?

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Onderhoud aan de auto in Nederland kan binnenkort wel eens erg duur worden

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Reacties