Na het geweld van de Mercedes-AMG A 45 en consorten moet de autobouwer uit Stuttgart even een balansdag nemen. Dat doen ze met de Mercedes A-klasse hybride en B-klasse hybride. Ze krijgen de badges A 250 e en B 250 e mee. Volgens de WLTP-test kunnen ze zo’n 60 kilometer volledig elektrisch rijden.
De Mercedes A-klasse hybride komt als hatchback en als sedan. Alle modellen krijgen dezelfde 1,3-liter viercilinder met 160 pk en 250 Nm. Een elektromotor in de versnellingsbak voegt daar 100 pk en 300 Nm aan toe. Het systeemvermogen, dat naar de voorwielen gaat, is dan voor beide modellen 218 pk en 450 Nm.
De A-klasse sprint hiermee in 6,6 seconden naar de 100 km/u, de A-klasse sedan in 6,7 seconden en de B-klasse in 6,8 seconden. De topsnelheden liggen op respectievelijk 235, 240 en 235 km/u. Daarmee mag de A-klasse hybride zich een warme, maar groene hatchback noemen. Het accupakket van 15,6 kWh voegt zo’n 150 kilo toe aan het totaalgewicht.
Wat kost de Mercedes A-klasse hybride?
De prijzen zijn officieel nog niet bekend. Als we in de configurator van Mercedes duiken, zien we bij de Mercedes A 250 e een prijs van 1.228.210 euro – in vergelijking met de Mercedes-AMG One een koopje, maar wellicht wat gortig voor een hatchback. Anderzijds: de ook nog niet geprijsde AMG-versie kost ook ruim een miljoen. Foutje bedankt.
Reacties
Yorg Lelieveld heeft op 20 augustus 2019 geschreven:
Oh die GLB stond ook op 1,2 miljoen. Wilde hem eigelijk wel halen… klantenservice kon me ook niet verder helpen.
Leon Lauwers heeft op 20 augustus 2019 geschreven:
Als alles toch digitaal regelbaar is, is, kan Mercedes toch een standje ‘parkeerloop’ maken. Met pincode: de auto rijd dan als was ze in noodloop. Maximaal 20 kW en een top van 50 km/ h of zo? Weer een dure optie er bij!
Yorg Lelieveld heeft op 20 augustus 2019 geschreven:
Oh die GLB stond ook op 1,2 miljoen. Wilde hem eigelijk wel halen… klantenservice kon me ook niet verder helpen.
Leon Lauwers heeft op 20 augustus 2019 geschreven:
Als alles toch digitaal regelbaar is, is, kan Mercedes toch een standje ‘parkeerloop’ maken. Met pincode: de auto rijd dan als was ze in noodloop. Maximaal 20 kW en een top van 50 km/ h of zo? Weer een dure optie er bij!