
Mercedes-AMG heeft nooit de opdracht gehad om deze V-klasse te pimpen. Het enige wat je kunt bestellen, is een AMG-line pakketje. Om nou zelf een V8 in je V-klasse te leggen, is misschien wat overdreven. Dus voor een Mercedes-dieselbusje waarvan onwetenden misschien zullen zeggen dat het een AMG is, kun je nu langs bij tuner Manhart.
In de eerste plaats heeft Manhart het uiterlijk van de Mercedes V 300 d aangepast met een bodykit van TopCar Design. Het pakketje omvat allerlei onderdelen waardoor het Mercedes dieselbusje ‘bijna op een AMG lijkt’ volgens Manhart. Zo is er aan de voorkant een nieuwe bumper, grotere honingraat-grille, luchtinlaten in ‘AMG-stijl’, splitter en zijn er extra led-lampen.
Ook de motorkap, zijskirts en wielkasten zijn veranderd. Aan de achterkant is er een nieuwe bumper met een diffuser en twee uitlaatpijpjes aan beide kanten, wat ook moet denken aan AMG. Dankzij nieuwe veren staat de bus 25 millimeter dichterbij de grond. Hij staat trouwens op 20-inch wielen. De optische aanpassingen los bij elkaar opgeteld kosten maximaal 11.686 euro.
Specificaties van het Mercedes dieselbusje van Manhart
Motorisch verandert Manhart maar één onderdeel. De 2,2-liter viercilinder dieselmotor met twee turbo’s krijgt nieuwe software. Daarmee stijgt het vermogen van 240 pk en het koppel van 500 Nm naar 280 pk en 585 Nm. Het interieur lijkt nog helemaal standaard, wat bijzonder is. Je zou verwachten dat iemand die zoveel geld betaalt voor de buitenkant ook even de binnenkant laat doen.
Meer van TopGear


Maybach gaat ook de Mercedes V-klasse omtoveren tot luxebus

Mercedes V-klasse met 4.0 V8 van AMG

De Mercedes V-klasse van Rapper Boef

In de Mercedes V 260 L Vulcanus zit LeBron James gestrekt

Mercedes V-klasse Brabus: pak toch de bus

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Keurige instapper heeft 364 pk, per achterwiel

Manhart MH2 450 maakt de M240i beter, maar moet je niet gewoon de M2 bestellen?

Deze BMW 850i met V8-motor had de eerste M8 moeten worden

V8 of niet, Manhart kietelt ook de hybride Mercedes-AMG C 63

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

Manhart pakt de BMW M4 Competition subtiel aan (635 pk)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Waarom hoeven Flixbus-chauffeurs eigenlijk helemaal geen rijbewijs te hebben?

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Waarom er nu een enorme run op dieselbusjes plaatsvindt in Nederland

Deze bizarre tweekoppige bus kun je echt bestellen bij Citroën (en daar is een goede reden voor)

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
