Achter gesloten deuren voeren de ingenieurs van Mercedes ongetwijfeld al levendige discussies over de uitvoerbaarheid van een AMG-versie van de X-klasse. En met de knotsgekke G 63 6×6 nog vers in het geheugen zou het ons niets verbazen als ze een V8 in de laadbak zouden monteren.
Voorlopig is er radiostilte over een uitbundige uitvoering in de geest van de Powerful Adventurer, zoals we die bij het concept zagen. Deze had een lier, offroad-banden, bredere wielkasten en zelfs een brandblusser in het dashboard. De productieversie is wat braafjes. Misschien zelfs te braaf.
Daarom doet Prior Design het zelf maar even. En de nieuwe vuistregel is: hoe erger tuners sportauto’s vernachelen, des te beter hun offroad-creaties zijn. Voor 2.500 euro maakt Prior Design de X-klasse een stuk breder met de PD400-bodykit. Voor mensen met hoogtevrees is er de PD500-kit. De bek van de X-klasse groeit en de bodemspeling krimpt.
Beide kits voegen een toefje stoerheid toe die tot nu toe bij de X-klasse ontbrak. En wie weet is het de motivatie voor Mercedes om zelf ook aan de slag te gaan met een stoere uitvoering.
Reacties