
Zonaanbidders die de afgelopen tijd een cabriolet hebben gekocht, zullen deze zomer weinig plezier hebben gehad van hun aanschaf. Van die anderhalve zonnige dag zijn we zelf in ieder geval ook niet vrolijk geworden.
Maar Mini doet er wat aan. Wie dit jaar de gang naar de Mini-dealer maakte om daar zo’n kekke cabrio aan te schaffen, komt in aanmerking voor… jawel… regencompensatie. Dat is net zoiets als een geen-sneeuw verzekering voor de wintersport.
Ze hebben bij Mini bedacht om elke klant met een cabrio een vergoeding van 70 euro per dag te bieden, gebaseerd op het aantal regendagen dat we deze zomer hebben gehad. We horen je al denken dat dat een aardige vetpot is, maar helaas zijn de eerste 25 regendagen voor eigen rekening. En volgens de berekeningen van Mini hebben we deze zomer ‘maar’ 30 regendagen gehad, in de periode vanaf 1 juli. Dat lijkt ons wat weinig, maar het betekent toch al een totale vergoeding van 350 euro. De actie loopt nog tot en met zondag, dus we zullen maar duimen dat het ontzettend gaat plenzen. Misschien dat je dan nog een weekje Griekenland kunt boeken. Op de site van Mini kun je trouwens de regenmeter checken.
Meer van TopGear


Durf jij een Mini Cooper S te kopen die al 80.000 kilometer (!) geleden een beurtje moest?

Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Mini Recharged: een elektrische klassieke Mini

Mini GP3 door Minispeed

Mini met BMW-V8 is een kunstwerkje

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje
