
Mini mag dan maar één EV in het aanbod hebben, ze doen er prima zaken mee. Drie jaar na de introductie van de Mini Electric heeft één op de vijf Mini’s in Europa een elektromotor. In Nederland is dat zelfs een kwart van de Mini’s. Genoeg reden voor het merk om door te pakken. Dat doet Mini met deze Electric Cabrio. Heel groot pakt Mini trouwens niet uit, want er komen er maar 999 van naar Europa.
Mini belooft een ‘openlucht kartgevoel’. En dan hebben ze het niet over de geur van ongewassen overalls in een slecht geventileerde kartloods. Een spotprijs krijgt Mini Electric Cabrio overigens niet. De eerste elektrische cabriolet ter wereld kost 62.990 euro. De Mini Electric met drie deuren gaat in Nederland nu voor tenminste 38.390 euro. De prijzen van de benzine-cabrio beginnen bij 40.150 euro.
Specificaties van de Mini Electric Cabrio
De cabrio krijgt dezelfde 32,6-kWh batterij en elektromotor als de gewone Mini Electric. Het vermogen is 180 pk en het koppel 270 Nm. De actieradius is 201 kilometer, wat 39 kilometer minder ver is dan de gewone Mini Electric. De 0-100-tijd is trouwens 7,3 seconden.
De John Cooper Works Cabrio is net zo duur
Ook de JCW-versie van de Mini zonder dak is goedkoper dan de Electric Cabrio. Voor de Mini John Cooper Works Cabrio ben je tenminste 59.291 euro kwijt. Deze heeft een 2,0-liter viercilinder motor met meer vermogen (231 pk) en een betere 0-100-tijd (6,5 seconden) dan de elektrische cabrio. En leuk voor een cabrio: je hebt motorgeluid.
Ook leuk: de Mini Electric Cabrio wordt in Nederland geproduceerd. Van de 999 exemplaren blijven er maar 30 hier. En dan de auto zelf. De cabrio heeft een stoffen dak dat open en dicht kan bij snelheden tot 30 km/u. Een ander leuk detail is dat je het stoffen dak ook kunt gebruiken als schuifdak, net als bij de Fiat 500e.

Het interieur van de Mini Electric Cabrio
Electric Cabrio heeft standaard sportstoelen voorin, een leren stuur, ‘Piano Black’ interieurdelen, een windscherm, een head-up display, veel rij-assistenten, wat speciale badges en hetzelfde dashboard als in de elektrische Mini met een hard dak. Het middenconsole is nog altijd hetzelfde met het ronde scherm en de zilveren knoppen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Mini Recharged: een elektrische klassieke Mini

Mini GP3 door Minispeed

Mini met BMW-V8 is een kunstwerkje

De 10 snelste hatchbacks ter wereld

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Blijkbaar wil niemand deze gratis Mini Cooper komen ophalen (en de tijd dringt)

Mag de Mini Aceman SE zich terecht een echte Mini noemen? (review)

Kunnen elektrische auto’s ook leuk zijn om te rijden?

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

BMW M135 xDrive: doet deze de zescilinder vergeten?

Bij deze terugroepactie van Kia krijg je een compleet nieuwe motor

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 in het echt (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special II is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

De Jaguar Type 00 in het echt (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

Jij vindt elektrisch rijden stom omdat je het nog nooit geprobeerd hebt, aldus onderzoek

Tweede Kamer wil minder tankstations langs de snelweg, gaan we ze missen?

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

De snelste Audi ter wereld krijgt een motor die meer toeren draait dan een Honda VTEC

Een van de leukste ‘automerken’ van Nederland is failliet, dus jij kunt nu voor een prikkie je slag slaan

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok
