
Mini mag dan maar één EV in het aanbod hebben, ze doen er prima zaken mee. Drie jaar na de introductie van de Mini Electric heeft één op de vijf Mini’s in Europa een elektromotor. In Nederland is dat zelfs een kwart van de Mini’s. Genoeg reden voor het merk om door te pakken. Dat doet Mini met deze Electric Cabrio. Heel groot pakt Mini trouwens niet uit, want er komen er maar 999 van naar Europa.
Mini belooft een ‘openlucht kartgevoel’. En dan hebben ze het niet over de geur van ongewassen overalls in een slecht geventileerde kartloods. Een spotprijs krijgt Mini Electric Cabrio overigens niet. De eerste elektrische cabriolet ter wereld kost 62.990 euro. De Mini Electric met drie deuren gaat in Nederland nu voor tenminste 38.390 euro. De prijzen van de benzine-cabrio beginnen bij 40.150 euro.
Specificaties van de Mini Electric Cabrio
De cabrio krijgt dezelfde 32,6-kWh batterij en elektromotor als de gewone Mini Electric. Het vermogen is 180 pk en het koppel 270 Nm. De actieradius is 201 kilometer, wat 39 kilometer minder ver is dan de gewone Mini Electric. De 0-100-tijd is trouwens 7,3 seconden.
De John Cooper Works Cabrio is net zo duur
Ook de JCW-versie van de Mini zonder dak is goedkoper dan de Electric Cabrio. Voor de Mini John Cooper Works Cabrio ben je tenminste 59.291 euro kwijt. Deze heeft een 2,0-liter viercilinder motor met meer vermogen (231 pk) en een betere 0-100-tijd (6,5 seconden) dan de elektrische cabrio. En leuk voor een cabrio: je hebt motorgeluid.
Ook leuk: de Mini Electric Cabrio wordt in Nederland geproduceerd. Van de 999 exemplaren blijven er maar 30 hier. En dan de auto zelf. De cabrio heeft een stoffen dak dat open en dicht kan bij snelheden tot 30 km/u. Een ander leuk detail is dat je het stoffen dak ook kunt gebruiken als schuifdak, net als bij de Fiat 500e.

Het interieur van de Mini Electric Cabrio
Electric Cabrio heeft standaard sportstoelen voorin, een leren stuur, ‘Piano Black’ interieurdelen, een windscherm, een head-up display, veel rij-assistenten, wat speciale badges en hetzelfde dashboard als in de elektrische Mini met een hard dak. Het middenconsole is nog altijd hetzelfde met het ronde scherm en de zilveren knoppen.
Meer van TopGear


Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Mini Recharged: een elektrische klassieke Mini

Mini GP3 door Minispeed

Mini met BMW-V8 is een kunstwerkje

De 10 snelste hatchbacks ter wereld

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Blijkbaar wil niemand deze gratis Mini Cooper komen ophalen (en de tijd dringt)

Mag de Mini Aceman SE zich terecht een echte Mini noemen? (review)

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Deze nieuwe autoradio ziet eruit als een oude cassettespeler, maar achter het klepje zit iets anders

Waarom zie je zo vaak een losse schoen langs de snelweg liggen? En waarom is het er maar één?

Door deze slimme truc kunnen vrachtwagens snelladen zonder dat het stroomnet overbelast raakt

TU Delft bouwt duurzame auto met vergeten techniek uit jaren ’60 die op bijna elke brandstof kan lopen
