
Mini mag dan maar één EV in het aanbod hebben, ze doen er prima zaken mee. Drie jaar na de introductie van de Mini Electric heeft één op de vijf Mini’s in Europa een elektromotor. In Nederland is dat zelfs een kwart van de Mini’s. Genoeg reden voor het merk om door te pakken. Dat doet Mini met deze Electric Cabrio. Heel groot pakt Mini trouwens niet uit, want er komen er maar 999 van naar Europa.
Mini belooft een ‘openlucht kartgevoel’. En dan hebben ze het niet over de geur van ongewassen overalls in een slecht geventileerde kartloods. Een spotprijs krijgt Mini Electric Cabrio overigens niet. De eerste elektrische cabriolet ter wereld kost 62.990 euro. De Mini Electric met drie deuren gaat in Nederland nu voor tenminste 38.390 euro. De prijzen van de benzine-cabrio beginnen bij 40.150 euro.
Specificaties van de Mini Electric Cabrio
De cabrio krijgt dezelfde 32,6-kWh batterij en elektromotor als de gewone Mini Electric. Het vermogen is 180 pk en het koppel 270 Nm. De actieradius is 201 kilometer, wat 39 kilometer minder ver is dan de gewone Mini Electric. De 0-100-tijd is trouwens 7,3 seconden.
De John Cooper Works Cabrio is net zo duur
Ook de JCW-versie van de Mini zonder dak is goedkoper dan de Electric Cabrio. Voor de Mini John Cooper Works Cabrio ben je tenminste 59.291 euro kwijt. Deze heeft een 2,0-liter viercilinder motor met meer vermogen (231 pk) en een betere 0-100-tijd (6,5 seconden) dan de elektrische cabrio. En leuk voor een cabrio: je hebt motorgeluid.
Ook leuk: de Mini Electric Cabrio wordt in Nederland geproduceerd. Van de 999 exemplaren blijven er maar 30 hier. En dan de auto zelf. De cabrio heeft een stoffen dak dat open en dicht kan bij snelheden tot 30 km/u. Een ander leuk detail is dat je het stoffen dak ook kunt gebruiken als schuifdak, net als bij de Fiat 500e.

Het interieur van de Mini Electric Cabrio
Electric Cabrio heeft standaard sportstoelen voorin, een leren stuur, ‘Piano Black’ interieurdelen, een windscherm, een head-up display, veel rij-assistenten, wat speciale badges en hetzelfde dashboard als in de elektrische Mini met een hard dak. Het middenconsole is nog altijd hetzelfde met het ronde scherm en de zilveren knoppen.
Meer van TopGear


Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Mini Recharged: een elektrische klassieke Mini

Mini GP3 door Minispeed

Mini met BMW-V8 is een kunstwerkje

De 10 snelste hatchbacks ter wereld

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Waarom het beter is om iets harder te rijden met een elektrische auto richting je vakantie

Je kunt straks ook rode verlichting aan de voorkant van een auto gaan zien – dit is waarom

Waarom 1160 matrixborden in Nederland niet aan geven hoe hard jij mag rijden (terwijl de snelheid wel geldt)

Zo weet je alle over de GP Oostenrijk 2025 in minder dan 120 seconden

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer
