
Mini mag dan maar één EV in het aanbod hebben, ze doen er prima zaken mee. Drie jaar na de introductie van de Mini Electric heeft één op de vijf Mini’s in Europa een elektromotor. In Nederland is dat zelfs een kwart van de Mini’s. Genoeg reden voor het merk om door te pakken. Dat doet Mini met deze Electric Cabrio. Heel groot pakt Mini trouwens niet uit, want er komen er maar 999 van naar Europa.
Mini belooft een ‘openlucht kartgevoel’. En dan hebben ze het niet over de geur van ongewassen overalls in een slecht geventileerde kartloods. Een spotprijs krijgt Mini Electric Cabrio overigens niet. De eerste elektrische cabriolet ter wereld kost 62.990 euro. De Mini Electric met drie deuren gaat in Nederland nu voor tenminste 38.390 euro. De prijzen van de benzine-cabrio beginnen bij 40.150 euro.
Specificaties van de Mini Electric Cabrio
De cabrio krijgt dezelfde 32,6-kWh batterij en elektromotor als de gewone Mini Electric. Het vermogen is 180 pk en het koppel 270 Nm. De actieradius is 201 kilometer, wat 39 kilometer minder ver is dan de gewone Mini Electric. De 0-100-tijd is trouwens 7,3 seconden.
De John Cooper Works Cabrio is net zo duur
Ook de JCW-versie van de Mini zonder dak is goedkoper dan de Electric Cabrio. Voor de Mini John Cooper Works Cabrio ben je tenminste 59.291 euro kwijt. Deze heeft een 2,0-liter viercilinder motor met meer vermogen (231 pk) en een betere 0-100-tijd (6,5 seconden) dan de elektrische cabrio. En leuk voor een cabrio: je hebt motorgeluid.
Ook leuk: de Mini Electric Cabrio wordt in Nederland geproduceerd. Van de 999 exemplaren blijven er maar 30 hier. En dan de auto zelf. De cabrio heeft een stoffen dak dat open en dicht kan bij snelheden tot 30 km/u. Een ander leuk detail is dat je het stoffen dak ook kunt gebruiken als schuifdak, net als bij de Fiat 500e.

Het interieur van de Mini Electric Cabrio
Electric Cabrio heeft standaard sportstoelen voorin, een leren stuur, ‘Piano Black’ interieurdelen, een windscherm, een head-up display, veel rij-assistenten, wat speciale badges en hetzelfde dashboard als in de elektrische Mini met een hard dak. Het middenconsole is nog altijd hetzelfde met het ronde scherm en de zilveren knoppen.
Meer van TopGear


Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Mini Recharged: een elektrische klassieke Mini

Mini GP3 door Minispeed

Mini met BMW-V8 is een kunstwerkje

De 10 snelste hatchbacks ter wereld

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Blijkbaar wil niemand deze gratis Mini Cooper komen ophalen (en de tijd dringt)

Mag de Mini Aceman SE zich terecht een echte Mini noemen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Wat er ook gebeurt met de wegenbelasting, jullie gaan sowieso veel betalen (en dat is je eigen schuld)

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

Rockstar brengt GTA VI-nieuws tegelijk met baby Verstappen: TOEVAL?!?!

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

Die grote SUV’s die jij wilt rijden kosten meer voetgangers het leven

Deze betrouwbare auto is beter (en zeldzamer) dan een Audi – en inmiddels heel betaalbaar

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)
