
Nog ver vóór de Porsche 911 Dakar verscheen, werkten tuners Singer en Tuthill samen om een eigen offroad-911 te bouwen. Was je hem alweer vergeten? Maak opnieuw kennis met de Singer All-Terrain Competition Study, die dus geen Porsche mag heten. Het is een nieuwe interpretatie van de Porsche 911 (964-generatie) waarbij niets onmogelijk is.
Er zijn twee speciale 911’s die voor één klant zijn. De versie waar we in rijden is de meer rallygerichte versie. De andere houdt het liever op het asfalt. Wat ie kost? Vele, vele miljoenen. Het doel was om een offroadracer te bouwen zonder compromissen. Hij gebruikt een luchtgekoelde 3,6-liter boxermotor met twee turbo’s met ergens tussen de 450 en 600 pk. En dat rijdt geweldig.
Handbak vs automaat
Verder in de video bewijzen we dat een handbak op alle fronten beter is dan de automatische transmissie. Hoe komt het dan dat het derde pedaal lijkt te verdwijnen, ook in auto’s met een verbrandingsmotor? En waarom krijgen Amerikanen meer handbakken dan wij Europeanen? Om daar achter te komen, zetten we de handgeschakelde BMW M3 en Cadillac CT5 Blackwing tegenover, eh, een auto met een automaat.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Singer Turbo kost meer dan een miljoen euro, maar is ie dat ook waard?

Je kunt de fantastische Porsche 911 van Singer nu ook bestellen als Turbo – zo rijdt dat

Singer gunt (bij hoge uitzondering) een kijkje in de smetteloze fabriek

Met de Singer 911 Turbo Cabrio gaat voor het eerst het dak eraf

Motor van het Jaar 2021: Singer DLS

Singer DLS op de Nürburgring klinkt hemels

Je kunt de fantastische Porsche 911 van Singer nu ook bestellen als Turbo – zo rijdt dat

Singer krijgt concurrentie: Theon Design bouwt deze prachtige Porsche 911 964 restomod

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

Singer gunt (bij hoge uitzondering) een kijkje in de smetteloze fabriek

De Porsche 911 restomod van Theon Design heeft een supercharger en actieve ophanging

Singer neemt geen orders meer aan voor de ‘Classic’ Porsche 911 964

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat
