Nog ver vóór de Porsche 911 Dakar verscheen, werkten tuners Singer en Tuthill samen om een eigen offroad-911 te bouwen. Was je hem alweer vergeten? Maak opnieuw kennis met de Singer All-Terrain Competition Study, die dus geen Porsche mag heten. Het is een nieuwe interpretatie van de Porsche 911 (964-generatie) waarbij niets onmogelijk is.

Er zijn twee speciale 911’s die voor één klant zijn. De versie waar we in rijden is de meer rallygerichte versie. De andere houdt het liever op het asfalt. Wat ie kost? Vele, vele miljoenen. Het doel was om een offroadracer te bouwen zonder compromissen. Hij gebruikt een luchtgekoelde 3,6-liter boxermotor met twee turbo’s met ergens tussen de 450 en 600 pk. En dat rijdt geweldig.

Handbak vs automaat

Verder in de video bewijzen we dat een handbak op alle fronten beter is dan de automatische transmissie. Hoe komt het dan dat het derde pedaal lijkt te verdwijnen, ook in auto’s met een verbrandingsmotor? En waarom krijgen Amerikanen meer handbakken dan wij Europeanen? Om daar achter te komen, zetten we de handgeschakelde BMW M3 en Cadillac CT5 Blackwing tegenover, eh, een auto met een automaat.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)