
Kan iemand vragen of het goed gaat met de Corsa? Volgens Opel is hij sinds de facelift ‘nog emotioneler’. Daarnaast zou hij gedurfder en intuïtiever zijn. Of dat zo is, mag je zelf oordelen. De Opel Corsa heeft is ieder geval een kleine facelift ondergaan en draagt nu het ‘Vizor’-familiegezicht, dat je ook kent van de Astra. Het is in ieder geval de knapste Opel Corsa sinds tijden.
De Opel Corsa Electric (dus niet meer Corsa-e!) rijdt nu 402 kilometer ver op één lading als je de versie met 156 pk kiest. Ga je voor de versie met 136 pk, dan krijg je een iets kleinere actieradius van 357 kilometer. Dit is een toename van 20 kilometer. In 30 minuten kun je de kleine hatchback nu opladen van 20 naar 80 procent.
De Opel Corsa komt na facelift ook nog als benzineversie
Nog liever niet aan de stekker? Dan kun je kiezen uit een Opel Corsa met een 100 pk sterke benzinemotor, of eentje met 136 pk. Beide versies krijgen een mild hybridesysteem van 48 volt. Hier zul je in de praktijk weinig van merken, behalve misschien in het verbruik. Met een beetje geluk is de uitstoot iets lager, waardoor de benzine-Corsa iets goedkoper wordt door de afgenomen BPM.
Opel verbeterde de stoelbekleding, de schakelpook voor de benzineversies en het stuur is nieuw. Het infotainmentsysteem is grondig herzien met nieuwe graphics en snellere hardware. Ook zou er kunstmatige intelligentie aanwezig zijn. Belangrijker is dat er nu ook draadloze Apple CarPlay en Android Auto is. Ook kun je bevelen tetteren naar de auto door eerst ‘Hey Opel’ te zeggen.
Andere uiterlijke kenmerken
Bij bepaalde uitvoeringen van de Corsa is het dak nu zwart. De typenaam ‘Corsa’ staat nu centraal op de bips en nieuw is de lakkleur Grafik Grey. Daarnaast is het logo nu zwart of zijdeglans zilver. De neppe luchtinlaten in de voorbumper zijn iets groter. Wat de vernieuwde Opel Corsa moet gaan kosten, is nog niet bekend.
2 reacties op “Opel Corsa facelift: Dit is er allemaal vernieuwd”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Opel Corsa vs Dacia Sandero vs Skoda Fabia: wat is de beste stadsauto?

Je kunt al veel eerder dan 2030 beginnen met rekeningrijden (met Opel of Peugeot)

Is een elektrische auto al goedkoper dan een benzineauto?

Opel Corsa vs Ferrari 488 Pista in dragrace

Oude Opel Corsa maakt enorme wereldreis

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Een Opel-bestuurder werd met 696 km/u (!) geflitst in België – zo hoog was de boete die hij kreeg

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Begin dit jaar ontving ik een inruil voorstel van de dealer. Het ging om een brief waarin dit model centraal stond. Na wat enige research ben ik tot de conclusie gekomen dat dit toch niks voor mij is. In alle eerlijkheid : ik heb geen behoefte aan moderne, complexe voertuigen. Ik hou zelf graag de regie in een auto. Bovendien ging het om een vrij duur model, dus daar had ik eveneens geen zin in. Het autorijden moet centraal staan, en niet de kunstmatige intelligentie.
Net nieuw gekregen.
Heb nu de benzine versie 4 GS line 101 pk.
Ben zeer te spreken over het rij gedrag gaat als een raket ook in de gewone stand maar met standje sport merk je zeker wat hij in huis heeft al heb je die niet echt nodig .Rij gedrag voelt heel goed aan boven verwachting.
Alles lekker goed overzichtelijk op het dashboard en makkelijk te bedienen.
Mijn versie heeft dan ook alles er op en der aan in klapbare spiegels gaan automatisch in net zoals alles vanzelf sluit bij het verlaten van de auto geen sleutel nodig.
10 inches scherm elektronische rem etc.
Gewoon weg een top auto