
Via social media maakt Pagani bekend dat het merk een heel speciale Huayra Roadster heeft gebouwd. En met heel speciale, bedoelen ze ook heel speciale. De Pagani Huayra Roadster ‘Dinamica Evo’ is gebouwd door de Grandi Complicazioni-divisie voor een (heel) speciale klant. Deze divisie bouwde eerder ook de Codalunga.
De Dinamica Evo is, zoals Pagani in de korte beschrijving zegt, ‘een bundel aan innovatie, technologie en performance, een one-off met een onweerstaanbaar karakter’. Het merkt gebruikt een bordeauxrode kleurstelling met wat subtiele details in het goudgeel en de Italiaanse driekleur. Ook vanbinnen overheerst de rode kleur met hier een daar een Italiaans vlaggetje en wat andere tinten.
Vermogen van de Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster
Dan door naar de performance. De motor lijkt gebaseerd te zijn op de aandrijflijn uit de Huayra BC Roadster. En misschien wel de volledige auto. Dat betekent een 6,0-liter V12-motor van AMG met twee turbo’s die 800 en 1.050 Nm produceert. Dat vermogen gaat naar de achterwielen. De lichtgewicht BC Roadster weegt maar 1.250 kilo en is absoluut geen boulevard cruiser. Of misschien een beetje.
Meer van TopGear


VIDEO: Politie neemt Pagani Codalunga van 7 miljoen euro in beslag

De Pagani Huayra R Evo is een cabrio met LMP2-prestaties

Pagani Imola Roadster krijgt een nieuwe V12 van AMG (850 pk!)

Waarom de Pagani Huayra R wat ons betreft de beste herrie van 2022 maakt

Je kunt nu de pedalen uit de Pagani Huayra R kopen om thuis te simracen

Iemand betaalde 10,5 miljoen euro voor een omgebouwde Pagani Zonda

De Pagani Zonda Arrivederci is de aller, aller allerlaatste. Echt. Beloofd.

Deze Pagani Huayra Epitome is de eerste en enige Huayra met een handbak

VIDEO: Is de Pagani Utopia een echte V12-hypercar of alleen een kunstwerk op wielen?

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

VIDEO: Politie neemt Pagani Codalunga van 7 miljoen euro in beslag

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)
