
Ik weet dat een Porsche 911 Turbo S nou niet bepaald een auto voor alleman is, aangezien hij (in Nederland) bijna drie ton kost – of zelfs meer, met wat aardige opties. Maar de paradox van de 911 wordt steeds interessanter naarmate hij ouder wordt. Het is een auto die de natuurwetten uitdaagt op een manier die je echt niet moet willen, met als resultaat iets wat je juist heel erg graag wilt. De motor zit helemaal achterin, dus je zou elke bocht eigenlijk achterstevoren uit moeten vliegen – maar de plaatsing van de motor geeft ’m juist natuurlijke tractie.
En met behulp van een berg slimme elektronica heeft Porsche een auto gecreëerd die zich gemakkelijk laat besturen en ontzettend puur reageert, maar je ook een hoeveelheid ruimte aan boord biedt die je niet zou verwachten. Ik vind het een fantastisch ding, en dat meen ik. Op de weg is ie voor mij iets te groot, maar op Anglesey tijdens de Speedweek veegde ie met elke andere auto de vloer aan. En toen het weer omsloeg, was het de enige auto waar iedereen zomaar in kon springen om ’m eens stevig op z’n donder te geven.
Nou ja, er was nog een auto waarbij dat kon, en dat was ook een Porsche: de Taycan Turbo S. Als je je ongemakkelijk voelt bij elektrische auto’s en twijfelt of ze jou als liefhebber wel iets te bieden hebben, probeer er dan eens zo een. Je zou nog weleens verrast kunnen worden. Het is een vreemd jaar geweest. Laten we hopen dat 2021 wat soepeler verloopt. Blijf gezond, geniet van je kilometers en als je er de centen voor hebt, koop nu onmiddellijk een 992 Turbo S… En ook meteen vier of vijf verschillende rijbewijzen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De auto waar we het meest naar uitkijken in 2021

Het Circuitwapen van het Jaar 2020

De Retro-held van het Jaar 2020

De Auto van het Jaar 2020

De Eco-held van het Jaar 2020

Het Geluid van het Jaar 2020

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Van deze superzeldzame 911 worden er maar 1.974 gebouwd

Deze heerlijke Porsche 911 GT3 Touring in Rubystone Red kan van jou zijn

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
