
Toen Peugeot een 1,9-liter viercilinder in de 205 gooide en het een GTI noemde, was dat al heel wat. Als je de auto in je schuur zou duwen en er een 3,0-liter V6 in zou lepelen, zou dat bijzonder dwaas zijn. En wat dacht je van een Peugeot 205 met twee V6-motoren?
Want er zijn mensen voor wie een enkele V6 niet genoeg is. Deze Engelse kerel gooide nog een 3,0-liter V6 achterin. In de oude opstelling (zoals je ‘m hier ziet) levert de auto met lachas zo’n 670 pk.
Wellicht doet de tweede motor wel wonderen voor de gewichtsverdeling. En de scharnierende achterkant (zoals bij de T16) is in ieder geval al genoeg reden om een motor achterin te leggen. Beide motoren kunnen los van elkaar verwijderd worden om de auto voorwielaangedreven, vierwielaangedreven of vierwielaangedreven te maken.
Inmiddels liggen de blokken uit elkaar en worden volledig gereviseerd. De eigenaar mikt op een toename van 500 pk. Dus tegen de 1.200 pk. In een Peugeot 205! Check hieronder hoe de Peugeot 205 met twee V6-motoren op het circuit presteert.
De Peugeot 205 met twee V6-motoren in actie
Meer van TopGear


Laat je nieuwe boot staan en ga voor deze Peugeot 205 Turbo 16

Je kunt nu een ‘nieuwe’ Peugeot 205 GTI bestellen met 200+ pk

Peugeot gaat 205 GTI’s restaureren

Deze Dimma Peugeot 205 is gloednieuw

Deze Peugeot 205 T16 kan van jou zijn

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

APK voor motorfietsen verplicht in Europa, maar de manier waarop is wel een beetje raar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)
