
Toen Peugeot een 1,9-liter viercilinder in de 205 gooide en het een GTI noemde, was dat al heel wat. Als je de auto in je schuur zou duwen en er een 3,0-liter V6 in zou lepelen, zou dat bijzonder dwaas zijn. En wat dacht je van een Peugeot 205 met twee V6-motoren?
Want er zijn mensen voor wie een enkele V6 niet genoeg is. Deze Engelse kerel gooide nog een 3,0-liter V6 achterin. In de oude opstelling (zoals je ‘m hier ziet) levert de auto met lachas zo’n 670 pk.
Wellicht doet de tweede motor wel wonderen voor de gewichtsverdeling. En de scharnierende achterkant (zoals bij de T16) is in ieder geval al genoeg reden om een motor achterin te leggen. Beide motoren kunnen los van elkaar verwijderd worden om de auto voorwielaangedreven, vierwielaangedreven of vierwielaangedreven te maken.
Inmiddels liggen de blokken uit elkaar en worden volledig gereviseerd. De eigenaar mikt op een toename van 500 pk. Dus tegen de 1.200 pk. In een Peugeot 205! Check hieronder hoe de Peugeot 205 met twee V6-motoren op het circuit presteert.
De Peugeot 205 met twee V6-motoren in actie
Meer van TopGear


Laat je nieuwe boot staan en ga voor deze Peugeot 205 Turbo 16

Je kunt nu een ‘nieuwe’ Peugeot 205 GTI bestellen met 200+ pk

Peugeot gaat 205 GTI’s restaureren

Deze Dimma Peugeot 205 is gloednieuw

Deze Peugeot 205 T16 kan van jou zijn

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden
