
Toen Peugeot een 1,9-liter viercilinder in de 205 gooide en het een GTI noemde, was dat al heel wat. Als je de auto in je schuur zou duwen en er een 3,0-liter V6 in zou lepelen, zou dat bijzonder dwaas zijn. En wat dacht je van een Peugeot 205 met twee V6-motoren?
Want er zijn mensen voor wie een enkele V6 niet genoeg is. Deze Engelse kerel gooide nog een 3,0-liter V6 achterin. In de oude opstelling (zoals je ‘m hier ziet) levert de auto met lachas zo’n 670 pk.
Wellicht doet de tweede motor wel wonderen voor de gewichtsverdeling. En de scharnierende achterkant (zoals bij de T16) is in ieder geval al genoeg reden om een motor achterin te leggen. Beide motoren kunnen los van elkaar verwijderd worden om de auto voorwielaangedreven, vierwielaangedreven of vierwielaangedreven te maken.
Inmiddels liggen de blokken uit elkaar en worden volledig gereviseerd. De eigenaar mikt op een toename van 500 pk. Dus tegen de 1.200 pk. In een Peugeot 205! Check hieronder hoe de Peugeot 205 met twee V6-motoren op het circuit presteert.
De Peugeot 205 met twee V6-motoren in actie
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Laat je nieuwe boot staan en ga voor deze Peugeot 205 Turbo 16

Je kunt nu een ‘nieuwe’ Peugeot 205 GTI bestellen met 200+ pk

Peugeot gaat 205 GTI’s restaureren

Deze Dimma Peugeot 205 is gloednieuw

Deze Peugeot 205 T16 kan van jou zijn

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Peugeot E-3008 GT review: Hoe rijdt de eerste EV met nieuwe techniek voor Peugeot, Opel en Fiat?

Je volgende Peugeot kan een levensgrote op afstand bestuurbare auto worden

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
