
Toen Peugeot een 1,9-liter viercilinder in de 205 gooide en het een GTI noemde, was dat al heel wat. Als je de auto in je schuur zou duwen en er een 3,0-liter V6 in zou lepelen, zou dat bijzonder dwaas zijn. En wat dacht je van een Peugeot 205 met twee V6-motoren?
Want er zijn mensen voor wie een enkele V6 niet genoeg is. Deze Engelse kerel gooide nog een 3,0-liter V6 achterin. In de oude opstelling (zoals je ‘m hier ziet) levert de auto met lachas zo’n 670 pk.
Wellicht doet de tweede motor wel wonderen voor de gewichtsverdeling. En de scharnierende achterkant (zoals bij de T16) is in ieder geval al genoeg reden om een motor achterin te leggen. Beide motoren kunnen los van elkaar verwijderd worden om de auto voorwielaangedreven, vierwielaangedreven of vierwielaangedreven te maken.
Inmiddels liggen de blokken uit elkaar en worden volledig gereviseerd. De eigenaar mikt op een toename van 500 pk. Dus tegen de 1.200 pk. In een Peugeot 205! Check hieronder hoe de Peugeot 205 met twee V6-motoren op het circuit presteert.
De Peugeot 205 met twee V6-motoren in actie
Meer van TopGear


Laat je nieuwe boot staan en ga voor deze Peugeot 205 Turbo 16

Je kunt nu een ‘nieuwe’ Peugeot 205 GTI bestellen met 200+ pk

Peugeot gaat 205 GTI’s restaureren

Deze Dimma Peugeot 205 is gloednieuw

Deze Peugeot 205 T16 kan van jou zijn

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Dit is de eerste legale elektrische step voor Nederland (en dit kost ie)

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg
