Peugeot 205 met twee V6-motoren

Alsof de reguliere 205 GTI nog niet suïcidaal genoeg was

Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren
Peugeot 205 met twee V6-motoren

Toen Peugeot een 1,9-liter viercilinder in de 205 gooide en het een GTI noemde, was dat al heel wat. Als je de auto in je schuur zou duwen en er een 3,0-liter V6 in zou lepelen, zou dat bijzonder dwaas zijn. En wat dacht je van een Peugeot 205 met twee V6-motoren?

Want er zijn mensen voor wie een enkele V6 niet genoeg is. Deze Engelse kerel gooide nog een 3,0-liter V6 achterin. In de oude opstelling (zoals je ‘m hier ziet) levert de auto met lachas zo’n 670 pk.

Wellicht doet de tweede motor wel wonderen voor de gewichtsverdeling. En de scharnierende achterkant (zoals bij de T16) is in ieder geval al genoeg reden om een motor achterin te leggen. Beide motoren kunnen los van elkaar verwijderd worden om de auto voorwielaangedreven, vierwielaangedreven of vierwielaangedreven te maken.

Inmiddels liggen de blokken uit elkaar en worden volledig gereviseerd. De eigenaar mikt op een toename van 500 pk. Dus tegen de 1.200 pk. In een Peugeot 205! Check hieronder hoe de Peugeot 205 met twee V6-motoren op het circuit presteert.

De Peugeot 205 met twee V6-motoren in actie

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken