
Voorafgaand aan de Paris Motor Show 2016 presenteert Peugeot de nieuwe 3008, deze C-SUV gaat het vlaggenschip worden voor de fabrikant op de groteske autoshow. Daarmee gaan de Fransen vol in de aanval in de grootste en meest diverse SUV-markt van Europa. Ze noemen hun 3008 de ‘advanced SUV’ en luiden daarmee een nieuw tijdperk voor het model in.
Peugeot smijt met termen als een ‘nieuwste generatie iCockpit, het bijzonder geïnspireerde design en hightech uitrusting’. Hoewel we de auto wel heel erg veel op de Hyundai Tucson van dit jaar vinden lijken. Die nieuwe generatie iCockpit is een inrichting die we kennen, zo hebben de laatste modellen van de 208, 2008 en 308 er allemaal eentje. Mocht je willen weten hoe dat eruit ziet, compleet met bombastische muziek en flitsende beelden, dan kun je nog even het videootje checken. We zijn benieuwd wat er zometeen uit de stand van Peugeot komt rollen tijdens de Paris Motor Show.
Meer van TopGear


Peugeot e-3008 1e rij-indruk: Hoe rijdt de eerste auto op het nieuwe Stellantis-platform?

Waarom de nieuwe Peugeot E-3008 een belangrijke mijlpaal is voor Stellantis

Peugeot deelt alvast de (gelekte) beelden van de nieuwe E-3008

De Peugeot 3008 krijgt net voor zijn exit nieuwe mild-hybride techniek

Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Ziet er zoveel malen beter uit dan dat rijdende varken met een buitenboordbeugel van de vorige generatie. Mijn ogen zijn nu veel blijere organen. Maar is die ‘i-Cockpit’ niet een beetje overkill? Ik bedoel, ze hoeven toch niet ZO hard hun best te doen om ons de 3008 van de vorige generatie te doen vergeten?