
Voorafgaand aan de Paris Motor Show 2016 presenteert Peugeot de nieuwe 3008, deze C-SUV gaat het vlaggenschip worden voor de fabrikant op de groteske autoshow. Daarmee gaan de Fransen vol in de aanval in de grootste en meest diverse SUV-markt van Europa. Ze noemen hun 3008 de ‘advanced SUV’ en luiden daarmee een nieuw tijdperk voor het model in.
Peugeot smijt met termen als een ‘nieuwste generatie iCockpit, het bijzonder geïnspireerde design en hightech uitrusting’. Hoewel we de auto wel heel erg veel op de Hyundai Tucson van dit jaar vinden lijken. Die nieuwe generatie iCockpit is een inrichting die we kennen, zo hebben de laatste modellen van de 208, 2008 en 308 er allemaal eentje. Mocht je willen weten hoe dat eruit ziet, compleet met bombastische muziek en flitsende beelden, dan kun je nog even het videootje checken. We zijn benieuwd wat er zometeen uit de stand van Peugeot komt rollen tijdens de Paris Motor Show.
Meer van TopGear


Peugeot e-3008 1e rij-indruk: Hoe rijdt de eerste auto op het nieuwe Stellantis-platform?

Waarom de nieuwe Peugeot E-3008 een belangrijke mijlpaal is voor Stellantis

Peugeot deelt alvast de (gelekte) beelden van de nieuwe E-3008

De Peugeot 3008 krijgt net voor zijn exit nieuwe mild-hybride techniek

Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

Ziet er zoveel malen beter uit dan dat rijdende varken met een buitenboordbeugel van de vorige generatie. Mijn ogen zijn nu veel blijere organen. Maar is die ‘i-Cockpit’ niet een beetje overkill? Ik bedoel, ze hoeven toch niet ZO hard hun best te doen om ons de 3008 van de vorige generatie te doen vergeten?