
Grote auto, piepklein stuur. Zo kon je de Peugeot 3008 (en zijn grote broer, de 5008) altijd treffend omschrijven. Vandaag is de Peugeot 3008 facelift onthuld. En we hebben goed nieuws voor fans van het stuurtje waar je overheen moet kijken om de tellers te zien: dat is gebleven. De SUV krijgt wel een scherpere neus en betere snufjes.
De dagrijverlichting strekt zich nu uit naar onderen, net als die van de Peugeot 508. De drie klauwen als achterlichten bestaan nu elk uit drie bladen en de richtingaanwijzer is dynamisch. Vanbinnen is het 10-inch scherm nieuw, net als de gebruikte materialen voor de bekleding. Bovendien voegt het merk een Black Pack-optie toe, waarbij alle trimdelen in zwart worden uitgevoerd.
Daarnaast rust Peugeot de 3008 facelift uit met de nieuwste rij-assistenten, bijvoorbeeld een verbeterde rijstrookhulp en een nachtcamera. Wat betreft de aandrijving zijn de plug-in hybrideversies met 300 of 225 pk terug, en je kunt kiezen uit een benzinemotor met 130 of 180 pk. Dieselaars moeten het doen met een 1,5-liter viercilinder en 130 pk.
Meer van TopGear


Peugeot e-3008 1e rij-indruk: Hoe rijdt de eerste auto op het nieuwe Stellantis-platform?

Waarom de nieuwe Peugeot E-3008 een belangrijke mijlpaal is voor Stellantis

Peugeot deelt alvast de (gelekte) beelden van de nieuwe E-3008

De Peugeot 3008 krijgt net voor zijn exit nieuwe mild-hybride techniek

Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Waarom je nooit een afspraak moet maken als je een tweedehandsauto wilt bekijken (volgens sommige mensen)

We hebben goed nieuws voor liefhebbers van de Volvo XC90 met benzinemotor

Dit verwarrende verkeersbord betekent niet wat jij denkt (dus pas op voor een boete)

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi
