
Grote auto, piepklein stuur. Zo kon je de Peugeot 3008 (en zijn grote broer, de 5008) altijd treffend omschrijven. Vandaag is de Peugeot 3008 facelift onthuld. En we hebben goed nieuws voor fans van het stuurtje waar je overheen moet kijken om de tellers te zien: dat is gebleven. De SUV krijgt wel een scherpere neus en betere snufjes.
De dagrijverlichting strekt zich nu uit naar onderen, net als die van de Peugeot 508. De drie klauwen als achterlichten bestaan nu elk uit drie bladen en de richtingaanwijzer is dynamisch. Vanbinnen is het 10-inch scherm nieuw, net als de gebruikte materialen voor de bekleding. Bovendien voegt het merk een Black Pack-optie toe, waarbij alle trimdelen in zwart worden uitgevoerd.
Daarnaast rust Peugeot de 3008 facelift uit met de nieuwste rij-assistenten, bijvoorbeeld een verbeterde rijstrookhulp en een nachtcamera. Wat betreft de aandrijving zijn de plug-in hybrideversies met 300 of 225 pk terug, en je kunt kiezen uit een benzinemotor met 130 of 180 pk. Dieselaars moeten het doen met een 1,5-liter viercilinder en 130 pk.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear



Peugeot 3008 GT Hybrid 225


Peugeot 3008 in Vietnam


De snelste Peugeots van dit moment


Peugeot Sport: van elk model een hybride sportversie


Hier zijn de nieuwe plug-in hybrids van Peugeot





Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading


De Inception Concept laat zien hoe de Peugeots van de toekomst eruitzien


Peugeot 9X8 Hypercar: is er nog wel een connectie tussen Le Mans-racers en straatauto’s?


Deze gloednieuwe Wallys 719 is eigenlijk een oude auto (die we hier ook ooit hadden)


Deze waterstofbusjes kun je óók aan de laadpaal hangen en komen volgend jaar naar Nederland


Deze Peugeot 806 Procar is een volbloed racebusje (en hij kan van jou zijn)


Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)


De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld


Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving


De elektrische e-tron heet nu Audi Q8 e-tron, om het net even wat verwarrender te maken


Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit


Ford Focus ST review: Kon de hot hatch nog worden verbeterd?



Het wereldrecord driften op ijs is voor … de Skoda Enyaq?





Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading


Smart #1 review: Hoe rijdt de eerste nieuwe auto van het nieuwe Smart?


Hier is ie dan eindelijk: de Mazda MX-30 R-EV met wankelmotor


De Nederlandse prijs van de Jeep Avenger is best gunstig


Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid review: Een ander soort Alfa, maar toch vertrouwd


Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt





Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading


De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed


Alpine A110 R: 1e rij-indruk


De Renault Megane RS Ultime is de laatste Renault met een RS-badge


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn



Het wereldrecord driften op ijs is voor … de Skoda Enyaq?


Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


De Mazda CX-90 heeft de krachtigste benzinemotor van het merk ooit


Jenson Button gaat met deze NASCAR Camaro meedoen aan de 24 uur van Le Mans


Reacties