
‘De eerste volledig elektrische stationwagen van een Europese fabrikant’, zo noemt het merk de SW-versie van de nieuwe Peugeot e-308. Vooruit, de Taycan Sport Turismo is misschien net niet praktisch genoeg om écht als stationwagen in te zetten. Peugeot bood de 308 al aan met benzinemotoren en een plug-in hybride aandrijflijn, en deze EV maakt het gamma compleet.
Zowel de Peugeot e-308 als de e-308 SW krijgen dezelfde elektromotor met 156 pk die de voorwielen aandrijft. De accu meet in beide gevallen 54 kWh en daarmee zou een actieradius van 400 kilometer mogelijk moeten zijn. Het energieverbruik is 12,7 kWh per 100 kilometer. Bij snelladers kun je van 20 naar 80 procent laden in 25 minuten met een maximale snelheid van 100 kW.
Verder is het een Peugeot 308 zoals je hem kent. Het merk monteert een klein schermpje waar je overheen moet turen om de digitale tellers te zien en rechts daarvan zit een tweede scherm. Ook opvallend (maar verder niet heel boeiend): met de wijzigingen van het logo is de ‘e’ in e-308 een hoofdletter geworden. Bij de Peugeot e-208 was het nog een onderkast.
Wanneer komt de Peugeot e-308?
Beide modellen komen halverwege 2023 naar de showrooms. De prijzen voor Nederland zijn nog niet bekend. De plug-in hybride kost in ieder geval net geen 40.000 euro, dus daar kun je het een en ander uit afleiden.
Eén reactie op “De volledig elektrische Peugeot e-308 is er ook bij (en gelijk als SW)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Peugeot 308 GT Hybrid 225

Peugeot 308: 1e rij-indruk

Peugeot 308 SW is nog een grote speler

Nieuwe Peugeot 308 GTI gaat er niet komen

De Peugeot 308 is een knapperd

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Die wordt dus veel te duur voor te weinig range.