
‘De eerste volledig elektrische stationwagen van een Europese fabrikant’, zo noemt het merk de SW-versie van de nieuwe Peugeot e-308. Vooruit, de Taycan Sport Turismo is misschien net niet praktisch genoeg om écht als stationwagen in te zetten. Peugeot bood de 308 al aan met benzinemotoren en een plug-in hybride aandrijflijn, en deze EV maakt het gamma compleet.
Zowel de Peugeot e-308 als de e-308 SW krijgen dezelfde elektromotor met 156 pk die de voorwielen aandrijft. De accu meet in beide gevallen 54 kWh en daarmee zou een actieradius van 400 kilometer mogelijk moeten zijn. Het energieverbruik is 12,7 kWh per 100 kilometer. Bij snelladers kun je van 20 naar 80 procent laden in 25 minuten met een maximale snelheid van 100 kW.
Verder is het een Peugeot 308 zoals je hem kent. Het merk monteert een klein schermpje waar je overheen moet turen om de digitale tellers te zien en rechts daarvan zit een tweede scherm. Ook opvallend (maar verder niet heel boeiend): met de wijzigingen van het logo is de ‘e’ in e-308 een hoofdletter geworden. Bij de Peugeot e-208 was het nog een onderkast.
Wanneer komt de Peugeot e-308?
Beide modellen komen halverwege 2023 naar de showrooms. De prijzen voor Nederland zijn nog niet bekend. De plug-in hybride kost in ieder geval net geen 40.000 euro, dus daar kun je het een en ander uit afleiden.
Eén reactie op “De volledig elektrische Peugeot e-308 is er ook bij (en gelijk als SW)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Peugeot 308 GT Hybrid 225

Peugeot 308: 1e rij-indruk

Peugeot 308 SW is nog een grote speler

Nieuwe Peugeot 308 GTI gaat er niet komen

De Peugeot 308 is een knapperd

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

Die wordt dus veel te duur voor te weinig range.