
‘De eerste volledig elektrische stationwagen van een Europese fabrikant’, zo noemt het merk de SW-versie van de nieuwe Peugeot e-308. Vooruit, de Taycan Sport Turismo is misschien net niet praktisch genoeg om écht als stationwagen in te zetten. Peugeot bood de 308 al aan met benzinemotoren en een plug-in hybride aandrijflijn, en deze EV maakt het gamma compleet.
Zowel de Peugeot e-308 als de e-308 SW krijgen dezelfde elektromotor met 156 pk die de voorwielen aandrijft. De accu meet in beide gevallen 54 kWh en daarmee zou een actieradius van 400 kilometer mogelijk moeten zijn. Het energieverbruik is 12,7 kWh per 100 kilometer. Bij snelladers kun je van 20 naar 80 procent laden in 25 minuten met een maximale snelheid van 100 kW.
Verder is het een Peugeot 308 zoals je hem kent. Het merk monteert een klein schermpje waar je overheen moet turen om de digitale tellers te zien en rechts daarvan zit een tweede scherm. Ook opvallend (maar verder niet heel boeiend): met de wijzigingen van het logo is de ‘e’ in e-308 een hoofdletter geworden. Bij de Peugeot e-208 was het nog een onderkast.
Wanneer komt de Peugeot e-308?
Beide modellen komen halverwege 2023 naar de showrooms. De prijzen voor Nederland zijn nog niet bekend. De plug-in hybride kost in ieder geval net geen 40.000 euro, dus daar kun je het een en ander uit afleiden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De volledig elektrische Peugeot e-308 is er ook bij (en gelijk als SW)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Peugeot 308 GT Hybrid 225

Peugeot 308: 1e rij-indruk

Peugeot 308 SW is nog een grote speler

Nieuwe Peugeot 308 GTI gaat er niet komen

De Peugeot 308 is een knapperd

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Die wordt dus veel te duur voor te weinig range.