
‘De eerste volledig elektrische stationwagen van een Europese fabrikant’, zo noemt het merk de SW-versie van de nieuwe Peugeot e-308. Vooruit, de Taycan Sport Turismo is misschien net niet praktisch genoeg om écht als stationwagen in te zetten. Peugeot bood de 308 al aan met benzinemotoren en een plug-in hybride aandrijflijn, en deze EV maakt het gamma compleet.
Zowel de Peugeot e-308 als de e-308 SW krijgen dezelfde elektromotor met 156 pk die de voorwielen aandrijft. De accu meet in beide gevallen 54 kWh en daarmee zou een actieradius van 400 kilometer mogelijk moeten zijn. Het energieverbruik is 12,7 kWh per 100 kilometer. Bij snelladers kun je van 20 naar 80 procent laden in 25 minuten met een maximale snelheid van 100 kW.
Verder is het een Peugeot 308 zoals je hem kent. Het merk monteert een klein schermpje waar je overheen moet turen om de digitale tellers te zien en rechts daarvan zit een tweede scherm. Ook opvallend (maar verder niet heel boeiend): met de wijzigingen van het logo is de ‘e’ in e-308 een hoofdletter geworden. Bij de Peugeot e-208 was het nog een onderkast.
Wanneer komt de Peugeot e-308?
Beide modellen komen halverwege 2023 naar de showrooms. De prijzen voor Nederland zijn nog niet bekend. De plug-in hybride kost in ieder geval net geen 40.000 euro, dus daar kun je het een en ander uit afleiden.
Eén reactie op “De volledig elektrische Peugeot e-308 is er ook bij (en gelijk als SW)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Peugeot 308 GT Hybrid 225

Peugeot 308: 1e rij-indruk

Peugeot 308 SW is nog een grote speler

Nieuwe Peugeot 308 GTI gaat er niet komen

De Peugeot 308 is een knapperd

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Die wordt dus veel te duur voor te weinig range.