
Kijk nou, heb je twee voorbanden ooit zo radeloos zien kijken? De twee rubberen grip-units hebben namelijk geen flauw benul wat ze met vierhonderd-en-vier paardenkrachten aanmoeten. Het desperate rubber zit onder de Pogea Racing Ares 500, een magnifiek aangepakte Abarth 595. De 1,4-liter die normaal maximaal 135 pk ophoest (190 pk in de 696 Biposto), gooit nu 404 pk naar de voorwielen. De naam Ares, god van de oorlog in de Griekse mythologie, is een gepaste keuze.
Om een illusie van grip te creëren, monteert Pogea Racing Michelin Super Sport-banden van 215 millimeter breed. De koolstofvezel-carrosseriedelen verbreden de kleine 500 met 48 millimeter. Van 0 naar 100 km/u doet de Ares 500 in 4,7 seconden. De bottleneck is – zoals verwacht – de grip van de voorbanden.
Wat is er gedaan aan de motor van de Pogea Racing Ares 500
Je kunt beter vragen: wat niet? Pogea monteerde nieuwe zuigers, nieuwe nokkenassen, een nieuwe krukas, nieuwe kleppen, nieuwe inlaat, nieuwe injectoren, nieuwe uitlaat, een nieuwe gasklep en natuurlijk een nieuwe turbo. En dat is pas de helft van de nieuwe onderdelen. De versnellingsbak is versterkt om het vermogen aan te kunnen. Om de über-500 te laten sturen en stoppen monteerde Pogea gigantische remmen met zes zuigers en een schroefset van KW. De ontwikkeling van de hele auto kostte de tuner vier jaar.
De Pogea Racing Ares 500 kost je 58.950 euro zonder belastingen. Als je al een Abarth hebt staan en je zijn banden haat, kun je enkel de motor-upgrade kopen voor 21.000 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom plotseling niemand meer zo’n leuke Fiat 500 wil hebben

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Gecondoleerd: na 17 jaar is de Fiat 500 met benzinemotor uit productie

VIDEO: Fiat plaagt Italiaanse regering met deze Fiat 500e zonder logo’s

De Fiat 500 wordt niet helemaal elektrisch: Fiat werkt aan een hybride 500 op basis van de 500e

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

De Fiat Topolino is betaalbaarder dan een Birò, maar hoe rijdt zoiets?

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor, voor de goedkoopste moeten we even zeuren

Dit merk wil elektrische auto’s verkopen, maar klanten gaan massaal voor een stokoude diesel

Zo rijden mensen (bijna) helemaal gratis een Fiat 500 via een bijzondere constructie

Unieke Fiat-Abarth 750 GT Zagato te koop

Yamaha XSR900 Abarth is een vette fiets

Abarth 695 XSR Yamaha Cabriolet

Abarth 595 Competizione

Mercedes-AMG CLS 63 Shooting Brake door Pogea (742 pk!)

Pogea Racing 4C Zeus: Alfa 4C met 115 pk extra

Maserati GranCabrio komt goed weg met een setje velgen

Nederlandse Alfa Romeo Giulia Q flink aangepakt

Ferrari 488 GTB ’FPlus Corsa’ is sterker dan de Pista

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
