
Kijk nou, heb je twee voorbanden ooit zo radeloos zien kijken? De twee rubberen grip-units hebben namelijk geen flauw benul wat ze met vierhonderd-en-vier paardenkrachten aanmoeten. Het desperate rubber zit onder de Pogea Racing Ares 500, een magnifiek aangepakte Abarth 595. De 1,4-liter die normaal maximaal 135 pk ophoest (190 pk in de 696 Biposto), gooit nu 404 pk naar de voorwielen. De naam Ares, god van de oorlog in de Griekse mythologie, is een gepaste keuze.
Om een illusie van grip te creëren, monteert Pogea Racing Michelin Super Sport-banden van 215 millimeter breed. De koolstofvezel-carrosseriedelen verbreden de kleine 500 met 48 millimeter. Van 0 naar 100 km/u doet de Ares 500 in 4,7 seconden. De bottleneck is – zoals verwacht – de grip van de voorbanden.
Wat is er gedaan aan de motor van de Pogea Racing Ares 500
Je kunt beter vragen: wat niet? Pogea monteerde nieuwe zuigers, nieuwe nokkenassen, een nieuwe krukas, nieuwe kleppen, nieuwe inlaat, nieuwe injectoren, nieuwe uitlaat, een nieuwe gasklep en natuurlijk een nieuwe turbo. En dat is pas de helft van de nieuwe onderdelen. De versnellingsbak is versterkt om het vermogen aan te kunnen. Om de über-500 te laten sturen en stoppen monteerde Pogea gigantische remmen met zes zuigers en een schroefset van KW. De ontwikkeling van de hele auto kostte de tuner vier jaar.
De Pogea Racing Ares 500 kost je 58.950 euro zonder belastingen. Als je al een Abarth hebt staan en je zijn banden haat, kun je enkel de motor-upgrade kopen voor 21.000 euro.
Meer van TopGear


Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Zo rijden mensen (bijna) helemaal gratis een Fiat 500 via een bijzondere constructie

Waarom plotseling niemand meer zo’n leuke Fiat 500 wil hebben

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Gecondoleerd: na 17 jaar is de Fiat 500 met benzinemotor uit productie

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

BMW? Audi? Eigenlijk is er niets luxer dan een goedkope Fiat Panda

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Unieke Fiat-Abarth 750 GT Zagato te koop

Yamaha XSR900 Abarth is een vette fiets

Abarth 695 XSR Yamaha Cabriolet

Abarth 595 Competizione

Mercedes-AMG CLS 63 Shooting Brake door Pogea (742 pk!)

Pogea Racing 4C Zeus: Alfa 4C met 115 pk extra

Maserati GranCabrio komt goed weg met een setje velgen

Nederlandse Alfa Romeo Giulia Q flink aangepakt

Ferrari 488 GTB ’FPlus Corsa’ is sterker dan de Pista

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
