
Kijk nou, heb je twee voorbanden ooit zo radeloos zien kijken? De twee rubberen grip-units hebben namelijk geen flauw benul wat ze met vierhonderd-en-vier paardenkrachten aanmoeten. Het desperate rubber zit onder de Pogea Racing Ares 500, een magnifiek aangepakte Abarth 595. De 1,4-liter die normaal maximaal 135 pk ophoest (190 pk in de 696 Biposto), gooit nu 404 pk naar de voorwielen. De naam Ares, god van de oorlog in de Griekse mythologie, is een gepaste keuze.
Om een illusie van grip te creëren, monteert Pogea Racing Michelin Super Sport-banden van 215 millimeter breed. De koolstofvezel-carrosseriedelen verbreden de kleine 500 met 48 millimeter. Van 0 naar 100 km/u doet de Ares 500 in 4,7 seconden. De bottleneck is – zoals verwacht – de grip van de voorbanden.
Wat is er gedaan aan de motor van de Pogea Racing Ares 500
Je kunt beter vragen: wat niet? Pogea monteerde nieuwe zuigers, nieuwe nokkenassen, een nieuwe krukas, nieuwe kleppen, nieuwe inlaat, nieuwe injectoren, nieuwe uitlaat, een nieuwe gasklep en natuurlijk een nieuwe turbo. En dat is pas de helft van de nieuwe onderdelen. De versnellingsbak is versterkt om het vermogen aan te kunnen. Om de über-500 te laten sturen en stoppen monteerde Pogea gigantische remmen met zes zuigers en een schroefset van KW. De ontwikkeling van de hele auto kostte de tuner vier jaar.
De Pogea Racing Ares 500 kost je 58.950 euro zonder belastingen. Als je al een Abarth hebt staan en je zijn banden haat, kun je enkel de motor-upgrade kopen voor 21.000 euro.
Meer van TopGear


Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Zo rijden mensen (bijna) helemaal gratis een Fiat 500 via een bijzondere constructie

Waarom plotseling niemand meer zo’n leuke Fiat 500 wil hebben

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Stokoude dieselbus van bijna 20 jaar oud verkoopt beter dan Tesla

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

Unieke Fiat-Abarth 750 GT Zagato te koop

Yamaha XSR900 Abarth is een vette fiets

Abarth 695 XSR Yamaha Cabriolet

Abarth 595 Competizione

Mercedes-AMG CLS 63 Shooting Brake door Pogea (742 pk!)

Pogea Racing 4C Zeus: Alfa 4C met 115 pk extra

Maserati GranCabrio komt goed weg met een setje velgen

Nederlandse Alfa Romeo Giulia Q flink aangepakt

Ferrari 488 GTB ’FPlus Corsa’ is sterker dan de Pista

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Dikke file? Met dit (nogal stiekeme) trucje stuur je andere auto’s weg van jouw route

Je kunt het kentekenbewijs van je auto nu al digitaal op je telefoon hebben – zo werkt het

Deze nieuwe wetswijziging lijkt heel goed nieuws voor campers, maar er is een addertje

Onderzoekers vinden manier om autobanden veel sterker te maken, maar gaan het expres niet doen

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron
