Yamaha XSR900 Abarth is een vette fiets

Samenwerking tussen motor- en autobouwer levert een hoop moois op

Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth
Yamaha XSR900 Abarth

Eerder las je over een hitsige Fiat-afstammeling met motorfietsinvloeden. De samenwerking tussen Abarth en Yamaha werkt ook andersom: deze Yamaha XSR900 Abarth is stevig aangepakt in de geest van het Italiaanse automerk. Voor wat hoort wat, immers.

De Yamaha XSR900 Abarth werd eind vorig jaar onthuld op de motorshow van Milaan en wordt sinds kort geleverd. Ze produceren ‘m in een beperkte oplage van – uiteraard – 695 exemplaren. En als het goed is, zijn deze nog niet allemaal vergeven.

Een special edition die nog niet uitverkocht is?

Yamaha en Abarth grepen de kans aan om van de XSR900 een caféracer-achtige special edition te maken. Weg zijn de hoge handvatten en de duozit: laag moest het zijn en eenzaam moest het worden. Dus kwam er een omlaag wijzend swallow-stuur en werden er nieuwe koolstofvezel delen toegepast op kop en kont. Een suède zadel, een gaaf geïntegreerd achterlicht en een titanium Akrapovic-uitlaat zorgen voor extra street cred.

De glanzend grijze lak met rode accenten komt uiteraard bij Abarth vandaan en geeft de XSR900 een gemeen voorkomen, compleet met schorpioenlogootjes voor extra herkenbaarheid. Wil je 100 procent zeker weten dat je met een XSR900 Abarth te maken hebt, ga dan op zoek naar het aluminium plaatje met het gelimiteerde productienummer erop.

Hoeveel kost de Yamaha XSR900 Abarth?

Yamaha XSR900 Abarth

Verantwoordelijk voor de nodige actie is de 847-cc driecilinder met crossplane-krukas, slipkoppeling en elektronische tractiehulpjes die we ook in de standaard XSR900 vinden. Deze levert 115 pk bij 10.000 toeren, wat door zo’n Akrapovic-pijp toch wel bijzonder prettig moet klinken.

Hoeveel dit brokje Italo-Japanse exclusiviteit moet kosten? In Nederland 13.999 euro en 12.990 euro in België. Dat valt nog behoorlijk mee. Dus we zouden je aanraden om niet te lang te twijfelen…

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws