
Om de zoveel tijd besluit Brabus dat het even klaar is met al die Mercedessen en proberen ze wat anders. Zoals een Smart, maar of zoiets echt aanslaat bij de fanbase… Brabus kan beter spelen met leuker spul, zoals deze Porsche 911 Turbo S. Het bedrijf noemt deze ruige 911 de Brabus 900 Rocket R en er worden er maar 25 van gebouwd.
Net als bij alle G-klasses mietert Brabus ook bij de Porsche 911 Turbo S een flink lading koolstofvezel over de auto. Dat spul is er niet alleen voor het oog, maar heeft volgens de tuner ook een aerodynamische functie: de onderdelen zijn ontwikkeld aan de hand van tests in de windtunnel. Aan de buitenkant is het lastig om niet naar het carbon te kijken. Het zit op de bumpers, de diffuser, de spoiler en ga zo maar door.
De wielkasten zijn dan weer van kevlar. Deze kasten beschermen die 21- of 22-inch aero-wielen die ook bijdragen aan een betere geleiding van de wind. De schijven die voor de aangescherpte aerodynamica zorgen zijn gemaakt van – inderdaad – koolstofvezel. Het vijfspaaks ontwerp staat de 911 goed, al kunnen we niet hetzelfde zeggen over de aero-wielen. Maar ach, smaken verschillen.
Specificaties van de Porsche 911 Turbo S van Brabus
Waar iedereen het over eens zal zijn, is dat je de prestaties van de speciale 911 op z’n zachtst gezegd riant kunt noemen. De tuner pompt de 3,8-liter boxer – met hulp van een nieuw uitlaatsysteem – op naar 900 pk en 1.000 Nm. Daardoor knal je binnen 2,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en tuf je naar 200 km/u in 7,2 seconden. De topsnelheid is volgens Brabus begrensd op 340 km/u, om de banden te beschermen.
Eenmaal terug op aarde gekomen na zo’n indrukwekkende sprint kijk je om je heen en bevind je je op een duistere plek. De interieur bestaat uit een mix van heel veel koolstofvezel en heel veel zwart leer. Natuurlijk zijn er ook de nodige badges van Brabus om je nog even duidelijk te maken dat dit geen standaard Porsche 911 Turbo S is.
De prijs van de 911 van Brabus
Daar word je nog eens aan herinnerd wanneer je gaat afrekenen. De Duitse prijs van de Brabus 911 is 461.500 euro zonder belastingen. Ter vergelijking: de standaardversie kost minimaal 246.848 euro in Duitsland. Hier betaal je 320.100 euro voor de Turbo S; in België is dat 260.892 euro. Zou jij er extra tonnen voor over hebben om één van de 25 speciale 911’jes te hebben?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Marc Philipp Gemballa Marsien: offroad-911 met 750+ pk

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Van deze superzeldzame 911 worden er maar 1.974 gebouwd

Deze heerlijke Porsche 911 GT3 Touring in Rubystone Red kan van jou zijn

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
