
Om de zoveel tijd besluit Brabus dat het even klaar is met al die Mercedessen en proberen ze wat anders. Zoals een Smart, maar of zoiets echt aanslaat bij de fanbase… Brabus kan beter spelen met leuker spul, zoals deze Porsche 911 Turbo S. Het bedrijf noemt deze ruige 911 de Brabus 900 Rocket R en er worden er maar 25 van gebouwd.
Net als bij alle G-klasses mietert Brabus ook bij de Porsche 911 Turbo S een flink lading koolstofvezel over de auto. Dat spul is er niet alleen voor het oog, maar heeft volgens de tuner ook een aerodynamische functie: de onderdelen zijn ontwikkeld aan de hand van tests in de windtunnel. Aan de buitenkant is het lastig om niet naar het carbon te kijken. Het zit op de bumpers, de diffuser, de spoiler en ga zo maar door.
De wielkasten zijn dan weer van kevlar. Deze kasten beschermen die 21- of 22-inch aero-wielen die ook bijdragen aan een betere geleiding van de wind. De schijven die voor de aangescherpte aerodynamica zorgen zijn gemaakt van – inderdaad – koolstofvezel. Het vijfspaaks ontwerp staat de 911 goed, al kunnen we niet hetzelfde zeggen over de aero-wielen. Maar ach, smaken verschillen.
Specificaties van de Porsche 911 Turbo S van Brabus
Waar iedereen het over eens zal zijn, is dat je de prestaties van de speciale 911 op z’n zachtst gezegd riant kunt noemen. De tuner pompt de 3,8-liter boxer – met hulp van een nieuw uitlaatsysteem – op naar 900 pk en 1.000 Nm. Daardoor knal je binnen 2,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en tuf je naar 200 km/u in 7,2 seconden. De topsnelheid is volgens Brabus begrensd op 340 km/u, om de banden te beschermen.
Eenmaal terug op aarde gekomen na zo’n indrukwekkende sprint kijk je om je heen en bevind je je op een duistere plek. De interieur bestaat uit een mix van heel veel koolstofvezel en heel veel zwart leer. Natuurlijk zijn er ook de nodige badges van Brabus om je nog even duidelijk te maken dat dit geen standaard Porsche 911 Turbo S is.
De prijs van de 911 van Brabus
Daar word je nog eens aan herinnerd wanneer je gaat afrekenen. De Duitse prijs van de Brabus 911 is 461.500 euro zonder belastingen. Ter vergelijking: de standaardversie kost minimaal 246.848 euro in Duitsland. Hier betaal je 320.100 euro voor de Turbo S; in België is dat 260.892 euro. Zou jij er extra tonnen voor over hebben om één van de 25 speciale 911’jes te hebben?
Meer van TopGear


Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
