
De nieuwe Porsche 911 Turbo S maakte zijn debuut op de niet-Autosalon van Genève in maart. De 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s produceert 650 pk en 800 Nm. Dit zorgt voor een 0-100-tijd van 2,7 seconden en een top van 300 km/u. Voor de normale mens is dit genoeg performance. Méér dan genoeg performance. Toch bang dat de Turbo S niet snel genoeg is? Of moet jouw Elfje sneller zijn dan die van de buurman?
Vraag dan Porsche heel lief om het Lightweight-pakket te installeren, wat eigenlijk voornamelijk ‘de-installeren’ is. Door de achterbank weg te halen, geluidsisolatie te verminderen, dunner glas te plaatsen, sportstoelen te monteren en de opties voor een sportuitlaat en 10 millimeter verlaging automatisch aan te vinken, verdwijnt 30 kilo van de weegschaal. Dit pakket is alleen beschikbaar op de dichte versie van de 911 Turbo S. Oh, en zorg dat je buurman niet 30 kilo minder weegt, want dan heeft ’t geen zin.
Wil je iets minder stijlvol voor de dag komen dan de buurman, ga dan voor het Sport-pakket. Dit pakket maakt de al niet zo subtiele Turbo S een stap minder subtiel met opzichtige bodykit. De achterlichten zijn wat donkerder. In het geval van de dichte versie krijg je een koolstofvezeldak bij het Sport-pakket. De meerprijzen van deze Lightweight- en Sport-pakketten volgen later.
Eén reactie op “Porsche 911 Turbo S krijgt Lightweight- en Sport-pakket”
Laat een antwoord achter aan Miguel Reactie annuleren
Meer van TopGear


De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

De Is de Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)_

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

De Is de Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)_

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

De Is de Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)_

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De Is de Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)_

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

De Is de Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)_

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

GP Manager 2 uit 1996 was een racegame waar je niet mocht racen

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

Auto laten draaien voor de airco? Bij deze merken mag je dat nooit zomaar doen

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Is hij nog niet duur genoeg dan niet te zuinig