
Porsche gaat motoren bouwen voor Singer. Klinkt bijna als een tautologie, aangezien de gerestaureerde auto’s in de eerste plaats duidelijk Porsche-motoren gebruiken. Maar met deze regeling assembleert Porsche Motorsport North America de motoren voor Singer, volgens de eigen specificaties van de restaurateur. Met andere woorden, Porsche gaat gemodificeerde motoren in elkaar sleutelen voor een aftermarket-bedrijf.
Eigenaren van de auto’s zullen waarschijnlijk geen verschil kunnen merken, maar dit nieuws suggereert op zijn minst een stilzwijgende goedkeuring van Porsche voor het werk wat Singer doet. En dat terwijl Singer zeker in de eerste jaren als de dood was voor de advocaten van Porsche. Sterker nog: de Singer ACS werd teruggefloten door het Duitse merk omdat er een Porsche-logo op de auto stond. Het merk koestert overduidelijk geen wrok en gaat nu met Singer in zee.
Porsche doet meer met derden
Porsche Motorsport werkt uiteraard al samen met raceteams en andere onafhankelijke derde partijen. Het contract bepaalt dat de ‘de nieuwe samenwerking zich uitsluitend richt op de assemblage van gereviseerde motoren’. Een verklaring van Singer bevestigt: ‘De kenmerken van de motoren – die de kern vormen van elke Singer-auto – zullen verder worden bepaald door de specificaties van Singer.’
Het contract omvat geen motoren voor de Singer DLS. Die worden geassembleerd in het Verenigd Koninkrijk. Overigens gaan er al langer geruchten over een Singer met een turbomotor; wellicht is dit ook een stap in die richting.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

De 911 Turbo van Singer kun je nu ook met een heel bijzondere neus bestellen

Het nieuwste project van Singer is deze gigantisch brede DLS-T met 700 pk

Singer neemt geen orders meer aan voor de ‘Classic’ Porsche 911 964

De Singer Turbo Study is nog krachtiger geworden, maar blijft luchtgekoeld

Dit is de fantastische Singer Turbo Study met 450 pk en moderne turbo’s

Singer DLS: restomod van 2,3 miljoen euro

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Restomods: geniten met drie Italianen en een Zweed

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
