
Porsche gaat motoren bouwen voor Singer. Klinkt bijna als een tautologie, aangezien de gerestaureerde auto’s in de eerste plaats duidelijk Porsche-motoren gebruiken. Maar met deze regeling assembleert Porsche Motorsport North America de motoren voor Singer, volgens de eigen specificaties van de restaurateur. Met andere woorden, Porsche gaat gemodificeerde motoren in elkaar sleutelen voor een aftermarket-bedrijf.
Eigenaren van de auto’s zullen waarschijnlijk geen verschil kunnen merken, maar dit nieuws suggereert op zijn minst een stilzwijgende goedkeuring van Porsche voor het werk wat Singer doet. En dat terwijl Singer zeker in de eerste jaren als de dood was voor de advocaten van Porsche. Sterker nog: de Singer ACS werd teruggefloten door het Duitse merk omdat er een Porsche-logo op de auto stond. Het merk koestert overduidelijk geen wrok en gaat nu met Singer in zee.
Porsche doet meer met derden
Porsche Motorsport werkt uiteraard al samen met raceteams en andere onafhankelijke derde partijen. Het contract bepaalt dat de ‘de nieuwe samenwerking zich uitsluitend richt op de assemblage van gereviseerde motoren’. Een verklaring van Singer bevestigt: ‘De kenmerken van de motoren – die de kern vormen van elke Singer-auto – zullen verder worden bepaald door de specificaties van Singer.’
Het contract omvat geen motoren voor de Singer DLS. Die worden geassembleerd in het Verenigd Koninkrijk. Overigens gaan er al langer geruchten over een Singer met een turbomotor; wellicht is dit ook een stap in die richting.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De 911 Turbo van Singer kun je nu ook met een heel bijzondere neus bestellen

Het nieuwste project van Singer is deze gigantisch brede DLS-T met 700 pk

Singer neemt geen orders meer aan voor de ‘Classic’ Porsche 911 964

De Singer Turbo Study is nog krachtiger geworden, maar blijft luchtgekoeld

Dit is de fantastische Singer Turbo Study met 450 pk en moderne turbo’s

Singer DLS: restomod van 2,3 miljoen euro

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Deze nieuwe Ford heeft 300 pk en nee, het is geen EV of hybride (gewoon benzine)

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
