
Porsche gaat motoren bouwen voor Singer. Klinkt bijna als een tautologie, aangezien de gerestaureerde auto’s in de eerste plaats duidelijk Porsche-motoren gebruiken. Maar met deze regeling assembleert Porsche Motorsport North America de motoren voor Singer, volgens de eigen specificaties van de restaurateur. Met andere woorden, Porsche gaat gemodificeerde motoren in elkaar sleutelen voor een aftermarket-bedrijf.
Eigenaren van de auto’s zullen waarschijnlijk geen verschil kunnen merken, maar dit nieuws suggereert op zijn minst een stilzwijgende goedkeuring van Porsche voor het werk wat Singer doet. En dat terwijl Singer zeker in de eerste jaren als de dood was voor de advocaten van Porsche. Sterker nog: de Singer ACS werd teruggefloten door het Duitse merk omdat er een Porsche-logo op de auto stond. Het merk koestert overduidelijk geen wrok en gaat nu met Singer in zee.
Porsche doet meer met derden
Porsche Motorsport werkt uiteraard al samen met raceteams en andere onafhankelijke derde partijen. Het contract bepaalt dat de ‘de nieuwe samenwerking zich uitsluitend richt op de assemblage van gereviseerde motoren’. Een verklaring van Singer bevestigt: ‘De kenmerken van de motoren – die de kern vormen van elke Singer-auto – zullen verder worden bepaald door de specificaties van Singer.’
Het contract omvat geen motoren voor de Singer DLS. Die worden geassembleerd in het Verenigd Koninkrijk. Overigens gaan er al langer geruchten over een Singer met een turbomotor; wellicht is dit ook een stap in die richting.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De 911 Turbo van Singer kun je nu ook met een heel bijzondere neus bestellen

Het nieuwste project van Singer is deze gigantisch brede DLS-T met 700 pk

Singer neemt geen orders meer aan voor de ‘Classic’ Porsche 911 964

De Singer Turbo Study is nog krachtiger geworden, maar blijft luchtgekoeld

Dit is de fantastische Singer Turbo Study met 450 pk en moderne turbo’s

Singer DLS: restomod van 2,3 miljoen euro

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Deze nieuwe Ford heeft 300 pk en nee, het is geen EV of hybride (gewoon benzine)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
