Ouders kunnen van hun kinderen precies zien wanneer ze een stomend hoopje produceren. Bij de passagier van deze Porsche 911 GT3 hoef je geen bloedverwant te zijn. En check ook het gezicht de eerste paar meters na het bijna-ongeluk. Naar eigen zeggen streefde de bestuurder naar een BTG-tijd van minder dan 7 minuten.
Normaal kan hij de bocht aan het einde van het snelle Fuchsröhre nemen met een snelheid die hoger ligt dan 200 km/u. Maar omdat het onderstel van de auto is afgestemd op één persoon en er nu een passagier van 95 kilo naast zat, verstoorde het pakken van de kerbstone de balans van de auto. Je mag zelf beslissen of je dat onder het kopje ‘coureurssmoesjes’ schaart. Het verandert niets aan de snelle reactie en een flinke portie geluk. Het schijnt maar 5 centimeter te hebben gescheeld, of de Porsche 911 GT3 RS had de vangrail geraakt.
Arno Durkstra heeft op 23 juni 2020 geschreven:
Hoe weinig heb je nodig om de balans v/d auto te verstoren ? Maar ook niet echt vergevingsvol – de supestijve veren zullen er ook geen goed aan doen. Knap uit de vangrail gehouden, dat dan wel ! Die arme bijrijder gaat nooit meer, discussie: heeft hij nu wel of geen waar voor zijn geld ? Iig zeer hoge hartslag zoveel lijkt zeker….