
Meestal wanneer tuners gigantische hoeveelheden paardenkracht toevoegen aan een auto, rusten ze die vaak ook meteen uit met een koolstofvezel bodykit, in het oog springende velgen en een overdreven interieur. We kijken jullie aan, Mansory, Brabus en Novitec.
Niets is wat het lijkt
Maar tuner Posaidon pakt het anders aan. Neem nou deze Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Vanaf buiten lijkt er weinig aan veranderd, toch? Maar dat is onder de motorkap alles behalve het geval.
De 5,5-liter V8 (dit is een pre-facelift model) is zo aangepast dat het een 6,3-liter is geworden. Veel van de interne componenten zijn versterkt. De zeventrapsautomaat bijvoorbeeld. En er is een nieuwe radiator in gezet, die ervoor zorgt dat alles koel blijft.
Het resultaat van al dit geknutsel? Een bescheiden 1.005 pk. Dat is 420 pk meer dan een standaard Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Het is een beetje alsof Posaidon een complete Mercedes-AMG A45 onder de motorkap heeft gepropt. Slik.
Met de haren in de wind
Posaidon biedt het tuningspakket aan voor iedere AMG die nog de oude 5,5-liter V8 aan boord heeft. Het zorgt ervoor dat de Mercedes-AMG S 63 Cabriolet accelereert naar 100 km/u in een kleine 2,9 seconden. Hij klimt door tot een topsnelheid van 351 km/u. Wat zonder enige twijfel snel genoeg is. Zeker met het dak omlaag.
Het is nog niet bekend hoe duur dit pakket moet worden, maar deze hoeveelheid paardenkracht is zelden goedkoop. Zou jij een door Posaidon getunede Mercedes-AMG S63 Cabriolet willen als het kon?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
