
Meestal wanneer tuners gigantische hoeveelheden paardenkracht toevoegen aan een auto, rusten ze die vaak ook meteen uit met een koolstofvezel bodykit, in het oog springende velgen en een overdreven interieur. We kijken jullie aan, Mansory, Brabus en Novitec.
Niets is wat het lijkt
Maar tuner Posaidon pakt het anders aan. Neem nou deze Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Vanaf buiten lijkt er weinig aan veranderd, toch? Maar dat is onder de motorkap alles behalve het geval.
De 5,5-liter V8 (dit is een pre-facelift model) is zo aangepast dat het een 6,3-liter is geworden. Veel van de interne componenten zijn versterkt. De zeventrapsautomaat bijvoorbeeld. En er is een nieuwe radiator in gezet, die ervoor zorgt dat alles koel blijft.
Het resultaat van al dit geknutsel? Een bescheiden 1.005 pk. Dat is 420 pk meer dan een standaard Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Het is een beetje alsof Posaidon een complete Mercedes-AMG A45 onder de motorkap heeft gepropt. Slik.
Met de haren in de wind
Posaidon biedt het tuningspakket aan voor iedere AMG die nog de oude 5,5-liter V8 aan boord heeft. Het zorgt ervoor dat de Mercedes-AMG S 63 Cabriolet accelereert naar 100 km/u in een kleine 2,9 seconden. Hij klimt door tot een topsnelheid van 351 km/u. Wat zonder enige twijfel snel genoeg is. Zeker met het dak omlaag.
Het is nog niet bekend hoe duur dit pakket moet worden, maar deze hoeveelheid paardenkracht is zelden goedkoop. Zou jij een door Posaidon getunede Mercedes-AMG S63 Cabriolet willen als het kon?
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
