
Meestal wanneer tuners gigantische hoeveelheden paardenkracht toevoegen aan een auto, rusten ze die vaak ook meteen uit met een koolstofvezel bodykit, in het oog springende velgen en een overdreven interieur. We kijken jullie aan, Mansory, Brabus en Novitec.
Niets is wat het lijkt
Maar tuner Posaidon pakt het anders aan. Neem nou deze Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Vanaf buiten lijkt er weinig aan veranderd, toch? Maar dat is onder de motorkap alles behalve het geval.
De 5,5-liter V8 (dit is een pre-facelift model) is zo aangepast dat het een 6,3-liter is geworden. Veel van de interne componenten zijn versterkt. De zeventrapsautomaat bijvoorbeeld. En er is een nieuwe radiator in gezet, die ervoor zorgt dat alles koel blijft.
Het resultaat van al dit geknutsel? Een bescheiden 1.005 pk. Dat is 420 pk meer dan een standaard Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Het is een beetje alsof Posaidon een complete Mercedes-AMG A45 onder de motorkap heeft gepropt. Slik.
Met de haren in de wind
Posaidon biedt het tuningspakket aan voor iedere AMG die nog de oude 5,5-liter V8 aan boord heeft. Het zorgt ervoor dat de Mercedes-AMG S 63 Cabriolet accelereert naar 100 km/u in een kleine 2,9 seconden. Hij klimt door tot een topsnelheid van 351 km/u. Wat zonder enige twijfel snel genoeg is. Zeker met het dak omlaag.
Het is nog niet bekend hoe duur dit pakket moet worden, maar deze hoeveelheid paardenkracht is zelden goedkoop. Zou jij een door Posaidon getunede Mercedes-AMG S63 Cabriolet willen als het kon?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
