
Meestal wanneer tuners gigantische hoeveelheden paardenkracht toevoegen aan een auto, rusten ze die vaak ook meteen uit met een koolstofvezel bodykit, in het oog springende velgen en een overdreven interieur. We kijken jullie aan, Mansory, Brabus en Novitec.
Niets is wat het lijkt
Maar tuner Posaidon pakt het anders aan. Neem nou deze Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Vanaf buiten lijkt er weinig aan veranderd, toch? Maar dat is onder de motorkap alles behalve het geval.
De 5,5-liter V8 (dit is een pre-facelift model) is zo aangepast dat het een 6,3-liter is geworden. Veel van de interne componenten zijn versterkt. De zeventrapsautomaat bijvoorbeeld. En er is een nieuwe radiator in gezet, die ervoor zorgt dat alles koel blijft.
Het resultaat van al dit geknutsel? Een bescheiden 1.005 pk. Dat is 420 pk meer dan een standaard Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Het is een beetje alsof Posaidon een complete Mercedes-AMG A45 onder de motorkap heeft gepropt. Slik.
Met de haren in de wind
Posaidon biedt het tuningspakket aan voor iedere AMG die nog de oude 5,5-liter V8 aan boord heeft. Het zorgt ervoor dat de Mercedes-AMG S 63 Cabriolet accelereert naar 100 km/u in een kleine 2,9 seconden. Hij klimt door tot een topsnelheid van 351 km/u. Wat zonder enige twijfel snel genoeg is. Zeker met het dak omlaag.
Het is nog niet bekend hoe duur dit pakket moet worden, maar deze hoeveelheid paardenkracht is zelden goedkoop. Zou jij een door Posaidon getunede Mercedes-AMG S63 Cabriolet willen als het kon?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Blijkbaar wil niemand de beste auto ter wereld hebben

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
