
Meestal wanneer tuners gigantische hoeveelheden paardenkracht toevoegen aan een auto, rusten ze die vaak ook meteen uit met een koolstofvezel bodykit, in het oog springende velgen en een overdreven interieur. We kijken jullie aan, Mansory, Brabus en Novitec.
Niets is wat het lijkt
Maar tuner Posaidon pakt het anders aan. Neem nou deze Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Vanaf buiten lijkt er weinig aan veranderd, toch? Maar dat is onder de motorkap alles behalve het geval.
De 5,5-liter V8 (dit is een pre-facelift model) is zo aangepast dat het een 6,3-liter is geworden. Veel van de interne componenten zijn versterkt. De zeventrapsautomaat bijvoorbeeld. En er is een nieuwe radiator in gezet, die ervoor zorgt dat alles koel blijft.
Het resultaat van al dit geknutsel? Een bescheiden 1.005 pk. Dat is 420 pk meer dan een standaard Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Het is een beetje alsof Posaidon een complete Mercedes-AMG A45 onder de motorkap heeft gepropt. Slik.
Met de haren in de wind
Posaidon biedt het tuningspakket aan voor iedere AMG die nog de oude 5,5-liter V8 aan boord heeft. Het zorgt ervoor dat de Mercedes-AMG S 63 Cabriolet accelereert naar 100 km/u in een kleine 2,9 seconden. Hij klimt door tot een topsnelheid van 351 km/u. Wat zonder enige twijfel snel genoeg is. Zeker met het dak omlaag.
Het is nog niet bekend hoe duur dit pakket moet worden, maar deze hoeveelheid paardenkracht is zelden goedkoop. Zou jij een door Posaidon getunede Mercedes-AMG S63 Cabriolet willen als het kon?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze oude Mercedes 280 SE heeft een moderne AMG-V8 (en een handbak)

Leve de V8! De Mercedes-AMG S 63 E Performance is de sterkste S-klasse ooit

De Brabus 600 Masterpiece krijgt een heftig interieur en flink prijskaartje

Renntech geeft de Mercedes 600 SEL een 7,6-liter V12 (615 pk)

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Mercedes-AMG C 63 S E Performance review: Hoe rijdt PHEV-AMG met viercilinder?


Toto Wolff vindt het geen probleem om de auto van Red Bull te kopiëren


Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT



Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)


Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel


De nieuwe Mercedes GLC Coupé is in elke uitvoering hybride


Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk


Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk


Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk


Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk


Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan


Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk



Dit Nederlandse bedrijf verkoopt volledig vernieuwde Lancia Delta’s met 400 pk


Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Al deze Nissan V8-motoren uit de IndyCar staan te koop



Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)


Roush rust de nieuwe Ford Mustang uit met een supercharger (300 pk extra!)


Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto



Mercedes-AMG C 63 S E Performance review: Hoe rijdt PHEV-AMG met viercilinder?


Waarom de nieuwe VW California-camper niet 35.000 euro goedkoper wordt (net als de Multivan)


Volkswagen moet de eerste Nederlander betalen voor een sjoemeldiesel


Het grootste festival voor Volkwagen-busjes is terug (en je mag zonder busje komen)


Waarom deze VW Golf GTI wel legaal met kleine kentekenplaten mag rijden


De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Politie betrapt creatieve vrachtwagenchauffeur met zelfgemaakte ‘winterbanden’


De benzinemotor is gered door eFuels, maar schrik niet van de prijs per liter


Veel auto’s gevandaliseerd bij evenement Assen (maar de verhalen zijn wat overdreven)


Als je goed kijkt, zie je dat er iets geks aan de hand is met deze foto’s


Waarom sommige hectometerpaaltjes een paars hoedje hebben



Reacties