
Autoliefhebbers kijken doorgaans jaloers over de grens. De benzine is goedkoper in Duitsland, je mag er op sommige plaatsen zo hard rijden als je wilt en ze hebben daar prachtige wegen, zoals in de Eifel. Toch geven wij de Duitsers nu iets om jaloers op te zijn, en het komt nog uit Duitsland ook. Posaidon is namelijk druk aan het sleutelen geslagen aan de Mercedes-AMG S 63. Ze hebben het voor elkaar gekregen om 940 pk en 1.280 Nm uit de S-klasse Coupé te krijgen en zijn zelfs bezig met een beurtje dat het vermogen over de 1.000 pk trekt. Maar niet voor het thuisland.
In Duitsland moeten alle onderdelen en modificaties TÜV-gekeurd zijn, en het is ze bij Posaidon niet gelukt om de extreme tuning-ingrepen te laten voldoen aan de reglementen. De Duitsers moeten het doen met 830 pk en 1.100 Nm. De topsnelheid is voor alle opties hetzelfde: 350 km/u. De versie met 940 pk gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. De upgrade kost in Duitsland 52.000 euro. Posaidon past onder meer de koppen van de V8 aan en bouwt water-methanolinjectie in. Ook monteren ze nieuwe turbo’s en veranderen ze alles aan de in- en uitlaatkant. Voor wie het allemaal te gortig is: voor 4.200 euro geven ze de S-klasse 700 pk. Ook niet gek.
Optisch kun je de Posaidon Mercedes-AMG S 63 nauwelijks onderscheiden van een standaard exemplaar. Op de kofferklep plaatsen ze een klein spoilertje en het stuur krijgt een indicator, zodat je weet wat de bovenkant is. Daarbij willen ze graag dat je weet dat ze met de V8-motoren in andere AMG-modellen ook wel raad weten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Blijkbaar wil niemand de beste auto ter wereld hebben

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

Mercedes-AMG S 63 E Performance review: Hoe rijdt de sterkste S-klasse ooit?

Leve de V8! De Mercedes-AMG S 63 E Performance is de sterkste S-klasse ooit

Chris Harris Drives: Best of Mercedes

Mercedes-AMG S 63 Renntech kan van jou zijn

Mercedes S-klasse: 1e rij-indruk

Fostla Mercedes-AMG S 63 kan zo het Witte Huis in

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk

Posaidon bouwt S-Klasse met meer dan 1.000 pk

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Je kunt nu ook pop-ups met reclames krijgen op jouw navigatiescherm

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

De Kia EV2 gaat de bestverkochte auto van Nederland worden, waarschijnlijk

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Rob heeft op 12 februari 2021 geschreven:
Top rijdt zelf 4 s63s
Willem Wunderink heeft op 12 februari 2021 geschreven:
Het is een mooie hobby maar eigenlijk niet meer verantwoord: in een era waarin de aarde naar de sodemieter dreigt te gaan zouden we ons op duurzaamheid moeten richten en niet op organische brandstoffen verslindende speeltjes voor de allerrijksten, die zich ook daarmee weer boven de gewone man en de noden van de mensheid stellen.
Het zou eindelijk eens afgelopen moeten zijn.