Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk

Alleen de Duitsers zelf mogen hem niet hebben

Foto('s): PosaidonPosaidon Mercedes-AMG S 63
Foto('s): PosaidonPosaidon Mercedes-AMG S 63
Foto('s): PosaidonPosaidon Mercedes-AMG S 63
Foto('s): PosaidonKoolstofvezel achterspoiler Posaidon Mercedes-AMG S 63
Foto('s): PosaidonDiffuser Posaidon Mercedes-AMG S 63
Foto('s): PosaidonWielen en remmen Posaidon Mercedes-AMG S 63
Posaidon Mercedes-AMG S 63
Posaidon Mercedes-AMG S 63
Posaidon Mercedes-AMG S 63
Koolstofvezel achterspoiler Posaidon Mercedes-AMG S 63
Diffuser Posaidon Mercedes-AMG S 63
Wielen en remmen Posaidon Mercedes-AMG S 63

Autoliefhebbers kijken doorgaans jaloers over de grens. De benzine is goedkoper in Duitsland, je mag er op sommige plaatsen zo hard rijden als je wilt en ze hebben daar prachtige wegen, zoals in de Eifel. Toch geven wij de Duitsers nu iets om jaloers op te zijn, en het komt nog uit Duitsland ook. Posaidon is namelijk druk aan het sleutelen geslagen aan de Mercedes-AMG S 63. Ze hebben het voor elkaar gekregen om 940 pk en 1.280 Nm uit de S-klasse Coupé te krijgen en zijn zelfs bezig met een beurtje dat het vermogen over de 1.000 pk trekt. Maar niet voor het thuisland.

In Duitsland moeten alle onderdelen en modificaties TÜV-gekeurd zijn, en het is ze bij Posaidon niet gelukt om de extreme tuning-ingrepen te laten voldoen aan de reglementen. De Duitsers moeten het doen met 830 pk en 1.100 Nm. De topsnelheid is voor alle opties hetzelfde: 350 km/u. De versie met 940 pk gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. De upgrade kost in Duitsland 52.000 euro. Posaidon past onder meer de koppen van de V8 aan en bouwt water-methanolinjectie in. Ook monteren ze nieuwe turbo’s en veranderen ze alles aan de in- en uitlaatkant. Voor wie het allemaal te gortig is: voor 4.200 euro geven ze de S-klasse 700 pk. Ook niet gek.

Optisch kun je de Posaidon Mercedes-AMG S 63 nauwelijks onderscheiden van een standaard exemplaar. Op de kofferklep plaatsen ze een klein spoilertje en het stuur krijgt een indicator, zodat je weet wat de bovenkant is. Daarbij willen ze graag dat je weet dat ze met de V8-motoren in andere AMG-modellen ook wel raad weten.

Reacties
  1. Rob zegt op 12 februari 2021 om 16:21:

    Top rijdt zelf 4 s63s

  2. Willem Wunderink zegt op 12 februari 2021 om 12:16:

    Het is een mooie hobby maar eigenlijk niet meer verantwoord: in een era waarin de aarde naar de sodemieter dreigt te gaan zouden we ons op duurzaamheid moeten richten en niet op organische brandstoffen verslindende speeltjes voor de allerrijksten, die zich ook daarmee weer boven de gewone man en de noden van de mensheid stellen.
    Het zou eindelijk eens afgelopen moeten zijn.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken