
La Metamorfosi begint, aldus Alfa. De Tonale is de eerste auto van het merk met een plug-in hybride aandrijflijn. Aankomende zomer staat hij bij de dealers te wachten op de eerste klanten. Die klanten krijgen bij de aankoop gelijk een NFT van hun Tonale waarin zaken als onderhoudsgegevens worden opgeslagen. Op de volledige prijslijst moet je nog even wachten, maar we hebben wel alvast de prijs van de eerste uitvoering van de Alfa Romeo Tonale.
Prijs Alfa Romeo Tonale voor Nederland
De Tonale komt eerst als Edizione Speciale. Deze krijgt de hybride aandrijflijn (zonder stekker) met 130 pk en een automaat met zeven versnellingen. Standaard staat deze uitvoering op 20-inch velgen met daarachter rode remklauwen. Daarnaast heb je led-koplampen, alcantara stoelbekleding en nog wat leuke extraatjes. De prijs van deze Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale is minimaal 46.080 euro.
Later komen de andere uitvoeringen van de Alfa Romeo Tonale. De prijzen daarvan zijn dus nog onbekend, maar ga er maar van uit dat er nog een iets goedkopere versie aankomt. Wil je liever een plug-in hybride? Dan vermoeden we dat er nog zo’n 6.000 euro bovenop komt, als we kijken naar de prijsverschillen bij Jeep. De Compass heeft namelijk dezelfde aandrijflijn en het verschil tussen geen stekker en wel een stekker is bij die auto 6.000 euro.
Meer van TopGear


Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid review: Een ander soort Alfa, maar toch vertrouwd

De Alfa Romeo Tonale is volgens Alfa de beste SUV van allemaal – maar is hij dat ook?

Alle Nederlandse prijzen van de Alfa Romeo Tonale Hybrid zijn bekend

Alfa Romeo Tonale: 1e rij-indruk

Alfa Romeo werkt aan extra hete Tonale: Quadrifoglio is onderweg

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

Behalve die NFT gimmick is het hetzelfde als altijd bij Alfa Romeo: too little too late. Het is een prachtige auto, maar deze had in 2018 op de markt moeten komen in plaats van 2022.
Hulde Alfa, een mooie up to date wagen.