
La Metamorfosi begint, aldus Alfa. De Tonale is de eerste auto van het merk met een plug-in hybride aandrijflijn. Aankomende zomer staat hij bij de dealers te wachten op de eerste klanten. Die klanten krijgen bij de aankoop gelijk een NFT van hun Tonale waarin zaken als onderhoudsgegevens worden opgeslagen. Op de volledige prijslijst moet je nog even wachten, maar we hebben wel alvast de prijs van de eerste uitvoering van de Alfa Romeo Tonale.
Prijs Alfa Romeo Tonale voor Nederland
De Tonale komt eerst als Edizione Speciale. Deze krijgt de hybride aandrijflijn (zonder stekker) met 130 pk en een automaat met zeven versnellingen. Standaard staat deze uitvoering op 20-inch velgen met daarachter rode remklauwen. Daarnaast heb je led-koplampen, alcantara stoelbekleding en nog wat leuke extraatjes. De prijs van deze Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale is minimaal 46.080 euro.
Later komen de andere uitvoeringen van de Alfa Romeo Tonale. De prijzen daarvan zijn dus nog onbekend, maar ga er maar van uit dat er nog een iets goedkopere versie aankomt. Wil je liever een plug-in hybride? Dan vermoeden we dat er nog zo’n 6.000 euro bovenop komt, als we kijken naar de prijsverschillen bij Jeep. De Compass heeft namelijk dezelfde aandrijflijn en het verschil tussen geen stekker en wel een stekker is bij die auto 6.000 euro.
Meer van TopGear


Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid review: Een ander soort Alfa, maar toch vertrouwd

De Alfa Romeo Tonale is volgens Alfa de beste SUV van allemaal – maar is hij dat ook?

Alle Nederlandse prijzen van de Alfa Romeo Tonale Hybrid zijn bekend

Alfa Romeo Tonale: 1e rij-indruk

Alfa Romeo werkt aan extra hete Tonale: Quadrifoglio is onderweg

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Dit verwarrende verkeersbord betekent niet wat jij denkt (dus pas op voor een boete)

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Behalve die NFT gimmick is het hetzelfde als altijd bij Alfa Romeo: too little too late. Het is een prachtige auto, maar deze had in 2018 op de markt moeten komen in plaats van 2022.
Hulde Alfa, een mooie up to date wagen.