
La Metamorfosi begint, aldus Alfa. De Tonale is de eerste auto van het merk met een plug-in hybride aandrijflijn. Aankomende zomer staat hij bij de dealers te wachten op de eerste klanten. Die klanten krijgen bij de aankoop gelijk een NFT van hun Tonale waarin zaken als onderhoudsgegevens worden opgeslagen. Op de volledige prijslijst moet je nog even wachten, maar we hebben wel alvast de prijs van de eerste uitvoering van de Alfa Romeo Tonale.
Prijs Alfa Romeo Tonale voor Nederland
De Tonale komt eerst als Edizione Speciale. Deze krijgt de hybride aandrijflijn (zonder stekker) met 130 pk en een automaat met zeven versnellingen. Standaard staat deze uitvoering op 20-inch velgen met daarachter rode remklauwen. Daarnaast heb je led-koplampen, alcantara stoelbekleding en nog wat leuke extraatjes. De prijs van deze Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale is minimaal 46.080 euro.
Later komen de andere uitvoeringen van de Alfa Romeo Tonale. De prijzen daarvan zijn dus nog onbekend, maar ga er maar van uit dat er nog een iets goedkopere versie aankomt. Wil je liever een plug-in hybride? Dan vermoeden we dat er nog zo’n 6.000 euro bovenop komt, als we kijken naar de prijsverschillen bij Jeep. De Compass heeft namelijk dezelfde aandrijflijn en het verschil tussen geen stekker en wel een stekker is bij die auto 6.000 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid review: Een ander soort Alfa, maar toch vertrouwd

De Alfa Romeo Tonale is volgens Alfa de beste SUV van allemaal – maar is hij dat ook?

Alle Nederlandse prijzen van de Alfa Romeo Tonale Hybrid zijn bekend

Alfa Romeo Tonale: 1e rij-indruk

Alfa Romeo werkt aan extra hete Tonale: Quadrifoglio is onderweg

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Dit zijn de 8 leukste elektrische auto’s van dit moment

Waarom je nooit meer een nieuwe Alfa Romeo met de kentekenplaat rechts gaat zien

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren

Behalve die NFT gimmick is het hetzelfde als altijd bij Alfa Romeo: too little too late. Het is een prachtige auto, maar deze had in 2018 op de markt moeten komen in plaats van 2022.
Hulde Alfa, een mooie up to date wagen.