Als de Blauwe Fee met haar toverstafje zou zwaaien en de Nissan GT-R in een mens zou veranderen, zou er een bejaarde man verschijnen. Maar wel eentje met nieuwe koolstofvezel heupen, een tank pure zuurstof op zijn rug en de energie om ‘die verdomde jeugd’ een poepje te laten ruiken.
De Nissan GT-R is oud, maar niet verouderd. Voor het modeljaar 2020 (nu al te bestellen) kreeg de Nismo een setje GT3-turbo’s, meer koolstofvezel, herziene ophanging en betere remmen. Door de upgrades (en ook door de nieuwe WLTP-meting) stijgt de prijs van de Nissan GT-R helaas ook weer een stuk.
De prijs van de Nissan GT-R was ooit 119.000 euro, waarmee de auto in vergelijking met een Porsche 911 Turbo een uitstekende deal was. In 2017 kostte de auto al 165.900 euro. Nu moet je minimaal 174.900 euro meenemen om de instapversie, de Pure, te kopen. De GT-R is in de tussentijd wel flink aangepakt en produceert onder meer 90 pk extra.
En dan de topversie. De prijs van de Nissan GT-R Nismo is tegenwoordig 263.400 euro. Het vermogen van de V6 is de afgelopen jaren niet gewijzigd en is nog altijd 600 pk, met een koppel van 652 Nm. Vorig jaar was de prijs voor de GT-R Nismo nog 250.900 euro. In Amerika moet je tegenwoordig omgerekend 186.000 euro aftikken voor de Nismo.
De Porsche 911 Turbo S is niet meer leverbaar, maar kostte bij de introductie 238.000 euro. Een Mercedes-AMG E 63 S met 612 pk kost nu 176.321 euro. Een nieuwe BMW M5 kost ruim 100.000 euro minder. Dit alles even ter vergelijking, al twijfelen we er niet over dat de GT-R nog altijd zijn mannetje staat tegen deze auto’s.
Chris heeft op 12 juli 2019 geschreven:
Fraai is die nog steeds niet, voor dat geld kun je heel wat mooiere en ook zeer snelle auto’s kopen.
Fredkroket heeft op 11 juli 2019 geschreven:
Ze zijn er al vanaf 60.000 dus dat is goed te doen. Mocht je het voor een auto willen uitgeven.
McwR324 heeft op 11 juli 2019 geschreven:
Mister Miyagi onder de auto’s..
Helaas een 2007 model nog steeds niet betaalbaar voor de werkende man..nog ff sparen