
De eerste Dacia Logan werd specifiek ontwikkeld met het doel om klanten te kapen van Lada. Dat klinkt als een bijzonder ambitieloze onderneming, maar probeer maar eens een volwaardige productieauto te bouwen voor 6.000 euro en er dan ook nog eens winst op te maken. Het zustermerk van Renault beknibbelde niet alleen op uitrusting, maar duidelijk ook op het designbudget. De opvolgende generaties zagen er overigens een stuk beter uit, zeker ook die die zojuist is gelanceerd.
Voor Prior Design een mooi moment om terug te blikken op de eerste generatie van de Lada van Renault en te kijken of ze er nog iets van kunnen maken. De Prior Dacia Logan staat flink breder op zijn rubber dankzij wielkasten die zo van een Subaru WRX STI kunnen komen. Grappig genoeg is het resultaat daarbij iets dat doet denken aan de Opel Astra DTM. Forse velgen vullen de nieuwe wielkasten goed op.
Daarnaast krijgt de Prior Dacia Logan donkere koplampen, stoerder bumperwerk, aerodynamische delen rondom en zwarte details. Concrete plannen om de bodykit in productie te nemen, zijn er nog niet. Zoals met wel meer zaken geldt: als er een zakcentje te verdienen valt, gaan ze vast overstag. Al vermoeden we zo dat de beoogde doelgroep niet het budget heeft om een bodykit van een paar duizend euro op hun vierdehands Dacia te sleutelen.
Meer van TopGear


Dacia Sandero en Logan zijn helemaal nieuw

Lada Largus lijkt op een brugklasser

Dacia Logan MCV TCe 90

Dacia Logan en Sandero in het nieuw
Dacia verbreedt horizon

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

Met deze Prior-bodykit verander je de Tucson in een Zuid-Koreaanse Lambo Urus

Prior Design pakt Dacia Duster stevig aan

Prior VW Golf GTI met widebodykit is een beetje TCR

Prior Toyota GR Yaris is nog breder

Prior Porsche Taycan is breder

Gaaf: Audi RS 6 met matchende caravan

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Bigster heeft een enorme actieradius van 1.450 kilometer

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben

Hemelvaartsdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dacia stepway: mooi concept voor topauto in dito prijsklasse. Rij zelf al jaren Logan II: nooit problemen, weinig onderhoud en prima rijervaring
Topauto whahahaha je hebt een rijdende doodskist en voor hetzelfde geld had je iets zooooveeel beters kunnen rijden. Pennywise pound foolish!!
De ideale Johnny Logan
Al draagt een aap een gouden ring…. Dan is deze ring eerder een stuk tie-wrap en deze aap is van de lelijkste soort die je ooit gezien hebt. En daar betalen mensen ook nog voor! Maar toch: er zijn ook mensen die een Dacia Stepway kopen en daar geldt precies hetzelfde voor.