
De eerste Dacia Logan werd specifiek ontwikkeld met het doel om klanten te kapen van Lada. Dat klinkt als een bijzonder ambitieloze onderneming, maar probeer maar eens een volwaardige productieauto te bouwen voor 6.000 euro en er dan ook nog eens winst op te maken. Het zustermerk van Renault beknibbelde niet alleen op uitrusting, maar duidelijk ook op het designbudget. De opvolgende generaties zagen er overigens een stuk beter uit, zeker ook die die zojuist is gelanceerd.
Voor Prior Design een mooi moment om terug te blikken op de eerste generatie van de Lada van Renault en te kijken of ze er nog iets van kunnen maken. De Prior Dacia Logan staat flink breder op zijn rubber dankzij wielkasten die zo van een Subaru WRX STI kunnen komen. Grappig genoeg is het resultaat daarbij iets dat doet denken aan de Opel Astra DTM. Forse velgen vullen de nieuwe wielkasten goed op.
Daarnaast krijgt de Prior Dacia Logan donkere koplampen, stoerder bumperwerk, aerodynamische delen rondom en zwarte details. Concrete plannen om de bodykit in productie te nemen, zijn er nog niet. Zoals met wel meer zaken geldt: als er een zakcentje te verdienen valt, gaan ze vast overstag. Al vermoeden we zo dat de beoogde doelgroep niet het budget heeft om een bodykit van een paar duizend euro op hun vierdehands Dacia te sleutelen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dacia Sandero en Logan zijn helemaal nieuw

Lada Largus lijkt op een brugklasser

Dacia Logan MCV TCe 90

Dacia Logan en Sandero in het nieuw
Dacia verbreedt horizon

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

Met deze Prior-bodykit verander je de Tucson in een Zuid-Koreaanse Lambo Urus

Prior Design pakt Dacia Duster stevig aan

Prior VW Golf GTI met widebodykit is een beetje TCR

Prior Toyota GR Yaris is nog breder

Prior Porsche Taycan is breder

Gaaf: Audi RS 6 met matchende caravan

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Bigster heeft een enorme actieradius van 1.450 kilometer

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

De eerste camera’s voor kilometerheffing zijn opgehangen op de A12 en volgend jaar gaan ze werken

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Dacia stepway: mooi concept voor topauto in dito prijsklasse. Rij zelf al jaren Logan II: nooit problemen, weinig onderhoud en prima rijervaring
Topauto whahahaha je hebt een rijdende doodskist en voor hetzelfde geld had je iets zooooveeel beters kunnen rijden. Pennywise pound foolish!!
De ideale Johnny Logan
Al draagt een aap een gouden ring…. Dan is deze ring eerder een stuk tie-wrap en deze aap is van de lelijkste soort die je ooit gezien hebt. En daar betalen mensen ook nog voor! Maar toch: er zijn ook mensen die een Dacia Stepway kopen en daar geldt precies hetzelfde voor.