
De eerste Dacia Logan werd specifiek ontwikkeld met het doel om klanten te kapen van Lada. Dat klinkt als een bijzonder ambitieloze onderneming, maar probeer maar eens een volwaardige productieauto te bouwen voor 6.000 euro en er dan ook nog eens winst op te maken. Het zustermerk van Renault beknibbelde niet alleen op uitrusting, maar duidelijk ook op het designbudget. De opvolgende generaties zagen er overigens een stuk beter uit, zeker ook die die zojuist is gelanceerd.
Voor Prior Design een mooi moment om terug te blikken op de eerste generatie van de Lada van Renault en te kijken of ze er nog iets van kunnen maken. De Prior Dacia Logan staat flink breder op zijn rubber dankzij wielkasten die zo van een Subaru WRX STI kunnen komen. Grappig genoeg is het resultaat daarbij iets dat doet denken aan de Opel Astra DTM. Forse velgen vullen de nieuwe wielkasten goed op.
Daarnaast krijgt de Prior Dacia Logan donkere koplampen, stoerder bumperwerk, aerodynamische delen rondom en zwarte details. Concrete plannen om de bodykit in productie te nemen, zijn er nog niet. Zoals met wel meer zaken geldt: als er een zakcentje te verdienen valt, gaan ze vast overstag. Al vermoeden we zo dat de beoogde doelgroep niet het budget heeft om een bodykit van een paar duizend euro op hun vierdehands Dacia te sleutelen.
Meer van TopGear


Dacia Sandero en Logan zijn helemaal nieuw

Lada Largus lijkt op een brugklasser

Dacia Logan MCV TCe 90

Dacia Logan en Sandero in het nieuw
Dacia verbreedt horizon

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Met deze Prior-bodykit verander je de Tucson in een Zuid-Koreaanse Lambo Urus

Prior Design pakt Dacia Duster stevig aan

Prior VW Golf GTI met widebodykit is een beetje TCR

Prior Toyota GR Yaris is nog breder

Prior Porsche Taycan is breder

Gaaf: Audi RS 6 met matchende caravan

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Bigster heeft een enorme actieradius van 1.450 kilometer

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Dacia stepway: mooi concept voor topauto in dito prijsklasse. Rij zelf al jaren Logan II: nooit problemen, weinig onderhoud en prima rijervaring
Topauto whahahaha je hebt een rijdende doodskist en voor hetzelfde geld had je iets zooooveeel beters kunnen rijden. Pennywise pound foolish!!
De ideale Johnny Logan
Al draagt een aap een gouden ring…. Dan is deze ring eerder een stuk tie-wrap en deze aap is van de lelijkste soort die je ooit gezien hebt. En daar betalen mensen ook nog voor! Maar toch: er zijn ook mensen die een Dacia Stepway kopen en daar geldt precies hetzelfde voor.