Mate Rimac dacht aan het einde van 2022 dat Nederland wel klaar was voor de komst van zijn EV-merk. Hij noemde ons landje een ‘volwassen markt op het gebied van e-mobiliteit’ en ‘een serieuze markt voor super- en hypercars met een grote schare liefhebbers’. Toch duurde het anderhalf jaar voordat de eerste Rimac Nevera in Nederland geregistreerd wordt. Maar dan heb je ook wel wat.

De kleurstelling van de Nevera steekt de nationaliteit van zijn eigenaar niet onder stoelen of banken. De deuren zijn rood-wit-blauw gekleurd en de koolstofvezelpanelen hebben een oranje gloed. Vanbinnen gaat het Hollandse thema verder in de hoofdsteunen. Je ziet daar een leeuw afgebeeld staan. We missen nog wat rood-wit-blauwe vlaggetjes en een speaker op het dak die het Wilhelmus op repeat afspeelt.

Specificaties van de Nevera

De Nevera maakt gebruik van vier elektromotoren (één motor per wiel) die samen zorgen voor 1.914 pk en 2.360 Nm aan koppel. Daarmee lanceer je de EV in 1,97 seconden naar 100 km/u vanuit stilstand. De topsnelheid voor zogenaamde klantenauto’s is begrensd op 352 km/u. Pas op wanneer de Nevera uit een parkeervak komt, want in z’n achteruit is de Rimac de snelste ter wereld met maximaal 275 km/u. Of je dat wilt proberen is een tweede.

Maar wie koopt zoiets? Nou, de koper van deze elektrische hypercar is Michel Perridon. De beste man verdiende een fortuin met zijn bedrijf Trust, wat je kunt kennen van stekkerdozen, harde schijven of als sponsor van Jos Verstappen in diens F1-dagen. Perridon heeft een indrukwekkende collectie Bugatti’s. En nu het Franse automerk in zee is gegaan met Rimac, hoort er natuurlijk ook een Nevera in de collectie.

De prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Net als de Bugatti’s van de verzamelaar is deze elektrische Rimac een behoorlijk kostbare auto. Volgens de gegevens van de RDW heeft deze Nevera een catalogusprijs van 2.824.140 euro. Daarmee is de elektrische Rimac niet de duurste auto van Nederland van dit jaar, want dat is de Koenigsegg Jesko Attack. Het is nog maar maart, maar het is nu al een mooi jaar voor de Nederlandse registraties.

Wil je de eerste Rimac Nevera van Nederland met je eigen ogen zien? Kom dan naar de IAMS.

Met dank aan Absolute Motors, Michel Perridon en Perridon Holdings

Reacties

  • Jaap heeft op 22 maart 2024 geschreven:

    Vreselijke samenstelling. Die M.P. moet toch wel heel wat te compenseren (small P…) hebben, het moet altijd het duurste of snelste zijn.

    Reageer
  • AMR heeft op 20 maart 2024 geschreven:

    Elektrisch, dus geen BPM? Gemiste kans met zo’n bedrag haha.

    Reageer
  • Dave heeft op 20 maart 2024 geschreven:

    Leuk dat die goede man dat niet alleen kan, maar ook gewoon doet.
    BPM-technisch hebben we er fiscaal gezien niets aan.
    En ik vermoed dat er voor de BTW ook wel een constructie is bedacht…
    (Aan de andere kant: fiscale bijtelling is ook geen grap bij deze catalogusprijs. Misschien is daadwerkeljke privé-aanschaf zo gek nog niet. Of toch onder de 500km per jaar blijven. Ook best haalbaar.)

    Reageer
  • Lieven DG heeft op 20 maart 2024 geschreven:

    @ redactie: kleine foutje in de zinsconstructie 😉
    “De Nevera steekt met zijn kleurstelling niet de nationaliteit van zijn eigenaar onder stoelen of banken.”
    Moet zijn; “De Nevera steekt met zijn kleurstelling de nationaliteit van zijn eigenaar niet onder stoelen of banken”.

    • Bas Leesberg heeft op 20 maart 2024 geschreven:

      Hi Lieven,

      Bedankt voor je berichtje. Ik heb de zin wat omgebouwd. Zo beter?

      Reageer
    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)