
Mate Rimac dacht aan het einde van 2022 dat Nederland wel klaar was voor de komst van zijn EV-merk. Hij noemde ons landje een ‘volwassen markt op het gebied van e-mobiliteit’ en ‘een serieuze markt voor super- en hypercars met een grote schare liefhebbers’. Toch duurde het anderhalf jaar voordat de eerste Rimac Nevera in Nederland geregistreerd wordt. Maar dan heb je ook wel wat.
De kleurstelling van de Nevera steekt de nationaliteit van zijn eigenaar niet onder stoelen of banken. De deuren zijn rood-wit-blauw gekleurd en de koolstofvezelpanelen hebben een oranje gloed. Vanbinnen gaat het Hollandse thema verder in de hoofdsteunen. Je ziet daar een leeuw afgebeeld staan. We missen nog wat rood-wit-blauwe vlaggetjes en een speaker op het dak die het Wilhelmus op repeat afspeelt.
Specificaties van de Nevera
De Nevera maakt gebruik van vier elektromotoren (één motor per wiel) die samen zorgen voor 1.914 pk en 2.360 Nm aan koppel. Daarmee lanceer je de EV in 1,97 seconden naar 100 km/u vanuit stilstand. De topsnelheid voor zogenaamde klantenauto’s is begrensd op 352 km/u. Pas op wanneer de Nevera uit een parkeervak komt, want in z’n achteruit is de Rimac de snelste ter wereld met maximaal 275 km/u. Of je dat wilt proberen is een tweede.
Maar wie koopt zoiets? Nou, de koper van deze elektrische hypercar is Michel Perridon. De beste man verdiende een fortuin met zijn bedrijf Trust, wat je kunt kennen van stekkerdozen, harde schijven of als sponsor van Jos Verstappen in diens F1-dagen. Perridon heeft een indrukwekkende collectie Bugatti’s. En nu het Franse automerk in zee is gegaan met Rimac, hoort er natuurlijk ook een Nevera in de collectie.
De prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland
Net als de Bugatti’s van de verzamelaar is deze elektrische Rimac een behoorlijk kostbare auto. Volgens de gegevens van de RDW heeft deze Nevera een catalogusprijs van 2.824.140 euro. Daarmee is de elektrische Rimac niet de duurste auto van Nederland van dit jaar, want dat is de Koenigsegg Jesko Attack. Het is nog maar maart, maar het is nu al een mooi jaar voor de Nederlandse registraties.
Wil je de eerste Rimac Nevera van Nederland met je eigen ogen zien? Kom dan naar de IAMS.
Met dank aan Absolute Motors, Michel Perridon en Perridon Holdings
5 reacties op “Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

Rimac Nevera staat binnenkort ook gewoon in Nederland bij de dealer

De Rimac Nevera R is simpelweg de snelst accelererende auto voor de openbare weg ooit

Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Rimac onderzoekt techniek die diesel bijna 3 (!) keer zo efficiënt maakt

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom zou je niet gewoon een nieuwe auto in Duitsland kopen als ze daar veel goedkoper zijn?’

Deze bekende auto’s hadden eigenlijk compleet misleidende namen

Vreselijke samenstelling. Die M.P. moet toch wel heel wat te compenseren (small P…) hebben, het moet altijd het duurste of snelste zijn.
Elektrisch, dus geen BPM? Gemiste kans met zo’n bedrag haha.
Leuk dat die goede man dat niet alleen kan, maar ook gewoon doet.
BPM-technisch hebben we er fiscaal gezien niets aan.
En ik vermoed dat er voor de BTW ook wel een constructie is bedacht…
(Aan de andere kant: fiscale bijtelling is ook geen grap bij deze catalogusprijs. Misschien is daadwerkeljke privé-aanschaf zo gek nog niet. Of toch onder de 500km per jaar blijven. Ook best haalbaar.)
@ redactie: kleine foutje in de zinsconstructie 😉
“De Nevera steekt met zijn kleurstelling niet de nationaliteit van zijn eigenaar onder stoelen of banken.”
Moet zijn; “De Nevera steekt met zijn kleurstelling de nationaliteit van zijn eigenaar niet onder stoelen of banken”.
Hi Lieven,
Bedankt voor je berichtje. Ik heb de zin wat omgebouwd. Zo beter?