
Mate Rimac dacht aan het einde van 2022 dat Nederland wel klaar was voor de komst van zijn EV-merk. Hij noemde ons landje een ‘volwassen markt op het gebied van e-mobiliteit’ en ‘een serieuze markt voor super- en hypercars met een grote schare liefhebbers’. Toch duurde het anderhalf jaar voordat de eerste Rimac Nevera in Nederland geregistreerd wordt. Maar dan heb je ook wel wat.
De kleurstelling van de Nevera steekt de nationaliteit van zijn eigenaar niet onder stoelen of banken. De deuren zijn rood-wit-blauw gekleurd en de koolstofvezelpanelen hebben een oranje gloed. Vanbinnen gaat het Hollandse thema verder in de hoofdsteunen. Je ziet daar een leeuw afgebeeld staan. We missen nog wat rood-wit-blauwe vlaggetjes en een speaker op het dak die het Wilhelmus op repeat afspeelt.
Specificaties van de Nevera
De Nevera maakt gebruik van vier elektromotoren (één motor per wiel) die samen zorgen voor 1.914 pk en 2.360 Nm aan koppel. Daarmee lanceer je de EV in 1,97 seconden naar 100 km/u vanuit stilstand. De topsnelheid voor zogenaamde klantenauto’s is begrensd op 352 km/u. Pas op wanneer de Nevera uit een parkeervak komt, want in z’n achteruit is de Rimac de snelste ter wereld met maximaal 275 km/u. Of je dat wilt proberen is een tweede.
Maar wie koopt zoiets? Nou, de koper van deze elektrische hypercar is Michel Perridon. De beste man verdiende een fortuin met zijn bedrijf Trust, wat je kunt kennen van stekkerdozen, harde schijven of als sponsor van Jos Verstappen in diens F1-dagen. Perridon heeft een indrukwekkende collectie Bugatti’s. En nu het Franse automerk in zee is gegaan met Rimac, hoort er natuurlijk ook een Nevera in de collectie.
De prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland
Net als de Bugatti’s van de verzamelaar is deze elektrische Rimac een behoorlijk kostbare auto. Volgens de gegevens van de RDW heeft deze Nevera een catalogusprijs van 2.824.140 euro. Daarmee is de elektrische Rimac niet de duurste auto van Nederland van dit jaar, want dat is de Koenigsegg Jesko Attack. Het is nog maar maart, maar het is nu al een mooi jaar voor de Nederlandse registraties.
Wil je de eerste Rimac Nevera van Nederland met je eigen ogen zien? Kom dan naar de IAMS.
Met dank aan Absolute Motors, Michel Perridon en Perridon Holdings
5 reacties op “Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland”
Laat een antwoord achter aan Bas Leesberg Reactie annuleren
Meer van TopGear


Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

Rimac Nevera staat binnenkort ook gewoon in Nederland bij de dealer

De Rimac Nevera R is simpelweg de snelst accelererende auto voor de openbare weg ooit

Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Rimac onderzoekt techniek die diesel bijna 3 (!) keer zo efficiënt maakt

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

Vreselijke samenstelling. Die M.P. moet toch wel heel wat te compenseren (small P…) hebben, het moet altijd het duurste of snelste zijn.
Elektrisch, dus geen BPM? Gemiste kans met zo’n bedrag haha.
Leuk dat die goede man dat niet alleen kan, maar ook gewoon doet.
BPM-technisch hebben we er fiscaal gezien niets aan.
En ik vermoed dat er voor de BTW ook wel een constructie is bedacht…
(Aan de andere kant: fiscale bijtelling is ook geen grap bij deze catalogusprijs. Misschien is daadwerkeljke privé-aanschaf zo gek nog niet. Of toch onder de 500km per jaar blijven. Ook best haalbaar.)
@ redactie: kleine foutje in de zinsconstructie 😉
“De Nevera steekt met zijn kleurstelling niet de nationaliteit van zijn eigenaar onder stoelen of banken.”
Moet zijn; “De Nevera steekt met zijn kleurstelling de nationaliteit van zijn eigenaar niet onder stoelen of banken”.
Hi Lieven,
Bedankt voor je berichtje. Ik heb de zin wat omgebouwd. Zo beter?