
De leden van de Quote 500 zouden zomaar keuzestress kunnen krijgen van alle nieuwe hypercars. Ga je voor een bekend merk van tig jaren oud of vertrouw je op een compleet nieuwe fabrikant? Vanaf nu kunnen de miljardairs van Nederland in ieder geval gewoon bij de dealer een Rimac Nevera gaan halen.
Pon Luxury & Performance Cars mag vanaf nu Rimacs gaan verkopen in Nederland. Een logische stap, aangezien Rimac Bugatti deels overnam en Pon al dealer van dat merk was. Het eerste model dat ze gaan verkopen is uiteraard de Nevera, de elektrische hypercar die een nieuwe standaard zet in de autowereld.
Hij heeft een vermogen van 1.914 pk en doet een sprint van 0 naar 100 km/u in een flitsende 1,97 seconden. Van 0 naar 250 km/u knallen duurt slechts 9,3 seconden. Hij topt bij 350 km/u en is binnen 25 minuten tot 80 procent vol geladen. Volgens de WLTP kom je er 490 kilometer ver mee.
Mate Rimac over Nederland
De oprichter van het bedrijf reageert op de stap op Hollandse bodem: ‘Nederland is inmiddels een volwassen markt op het gebied van e-mobiliteit inclusief de bijbehorende infrastructuur. Daarbij is het een serieuze markt voor super- en hypercars, met een grote schare liefhebbers.’ Die kunnen we mooi in onze zak steken.
In totaal maakt Rimac 150 Nevera’s. Hoeveel ervan naar Nederland komen, is niet bekend. Wel weten we dat de eerste Rimac Nevera op Nederlandse bodem in het tweede kwartaal van 2023 wordt verwacht. Houd vanaf dan de snelwegen goed in de gaten, want voor je het weet spot je de Kroatische hypercar op Nederlands kenteken.
Meer van TopGear


Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

De Rimac Nevera R is simpelweg de snelst accelererende auto voor de openbare weg ooit

Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
