
Leeftijd. Het overkomt ons allemaal. Het is een onvermoeibare tegenstander die niets liever doet dan mooie dingen ruïneren. Zo ook het geprezen interieur van een Rolls-Royce Phantom Drophead.
De eigenaar van deze tienjarige Phantom Drophead stuurde zijn auto naar Vilner in Bulgarije. Het hout in het interieur toonde aardig zijn leeftijd en het witte leer was ‘flink behandeld door comfortabele donkere spijkerbroeken’.
Wat is er allemaal veranderd?
Dit was de ultieme kans om de boel wat op te fleuren. Vilner gebruikte vele vierkante meters wit allesbestendig leer om de stoelen een betere uitstraling te geven. In zowel de stoelen als de middenconsole is het Rolls-Royce embleem aangebracht met – gokje – een perforator. Dat komt overigens de ventilatie ook ten goede.
Vilner gebruikte een speciaal soort UV-bestendig leer voor het dashboard. De kleur en textuur gaat ook weerspiegeling in de voorruit tegen. Handig als je zonder dakje over de Franse Riviera rijdt. Op de vloer zijn zwarte matten aangebracht. Vergeten dat je in een Rolls Royce rijdt is een kunstje op zich, overal waar je kijkt zie je het Rolls Royce embleem, zelfs in de hoofdsteunen.
Dit zijn relatief makkelijke klusjes om te doen, iets wat niet geldt voor al het hout in het Rolls-Royce Phantom Drophead-interieur. Elk paneel moest verwijderd, geschuurd, gelakt, gepolijst en teruggeplaatst worden. Vilner zegt vooral trots te zijn op het houten paneel dat zich op de achterkant bevindt. Dit is vanuit één deel hout gemaakt en kostte de Bulgaren minstens 120 uur.
Aan de motorische eigenschappen van de auto is niets gewijzigd. De 6,8-liter V12 produceert nog steeds 461 pk. Of misschien een paar pk minder, na tien jaar.
Meer van TopGear


Rolls-Royce Phantom Series II review: Loopt iets achter, maar dat maakt hem juist goed

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

Rolls-Royce Phantom facelift heeft dikke putdeksels en ziet sterretjes

Tweedehands premiumauto? Met deze drie ga je (relatief) betaalbaar op chic

Deze oude Rolls-Royce kreeg een Hellcat-V8 met 900 pk

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Bij deze (slimme) nieuwe diefstalmethode weten mensen niet eens dat ze bestolen worden

Nieuwe Rolls-Royce kost minder dan een gebruikte Kia Picanto

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
