Stap in dit aangepaste Ro-Ro Phantom Drophead-interieur

Na tien jaar in de zon was het tijd voor een nieuw interieur

Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead
Rolls Royce Phantom Drophead motor
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead interieur
Rolls Royce Phantom Drophead
Rolls Royce Phantom Drophead motor

Leeftijd. Het overkomt ons allemaal. Het is een onvermoeibare tegenstander die niets liever doet dan mooie dingen ruïneren. Zo ook het geprezen interieur van een Rolls-Royce Phantom Drophead.

De eigenaar van deze tienjarige Phantom Drophead stuurde zijn auto naar Vilner in Bulgarije. Het hout in het interieur toonde aardig zijn leeftijd en het witte leer was ‘flink behandeld door comfortabele donkere spijkerbroeken’.

Wat is er allemaal veranderd?

Dit was de ultieme kans om de boel wat op te fleuren. Vilner gebruikte vele vierkante meters wit allesbestendig leer om de stoelen een betere uitstraling te geven. In zowel de stoelen als de middenconsole is het Rolls-Royce embleem aangebracht met – gokje – een perforator. Dat komt overigens de ventilatie ook ten goede.

Vilner gebruikte een speciaal soort UV-bestendig leer voor het dashboard. De kleur en textuur gaat ook weerspiegeling in de voorruit tegen. Handig als je zonder dakje over de Franse Riviera rijdt. Op de vloer zijn zwarte matten aangebracht. Vergeten dat je in een Rolls Royce rijdt is een kunstje op zich, overal waar je kijkt zie je het Rolls Royce embleem, zelfs in de hoofdsteunen.

Dit zijn relatief makkelijke klusjes om te doen, iets wat niet geldt voor al het hout in het Rolls-Royce Phantom Drophead-interieur. Elk paneel moest verwijderd, geschuurd, gelakt, gepolijst en teruggeplaatst worden. Vilner zegt vooral trots te zijn op het houten paneel dat zich op de achterkant bevindt. Dit is vanuit één deel hout gemaakt en kostte de Bulgaren minstens 120 uur.

Aan de motorische eigenschappen van de auto is niets gewijzigd. De 6,8-liter V12 produceert nog steeds 461 pk. Of misschien een paar pk minder, na tien jaar.

Nieuwste van TopGear

Autonieuws