
Er zijn heel veel krachtige Ford Mustangs. Toch zijn er maar weinig die zo krachtig zijn als deze Roush P-51, vernoemd naar het roemrijke gevechtsvliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog. In gekietelde vorm – met onder andere een enorme Eaton-supercharger – produceert de 5,0-liter ‘Coyote’ V8 maar liefst 737 pk. Dat is de kracht van een hele Volkswagen Golf R meer dan de standaard V8 Mustang.
Kopers van het pakket moeten 42.500 Amerikaanse vrijheidsdollars betalen. Dat komt dus nog bovenop de kosten van de standaard Mustang die aangepast moet gaan worden. Voor dat bedrag krijg je niet alleen maar meer vermogen. Een instelbare ophanging, lichtgewicht Weld-velgen en Continental ExtremeContact Sport-banden zijn inbegrepen. Je kunt kiezen uit een automaat of een handgeschakelde zesbak. Bij de laatste krijg je ook nog eens een rem-upgrade met andere schijven en blokken.
Ook geinig: voor de actieve uitlaat kun je drie ‘geluidsprofielen’ selecteren. Of, als er niets van je gading tussen zit, met een app op je telefoon zelf de herrie bijstellen. Daar zouden wij wel even zoet mee zijn.
Wat krijgt de P-51 voor optische upgrades?
Binnenin vind je leer en een hoop P-51-logootjes, plus een felrode pookknop. Daarnaast zijn er ook zogeheten ‘performance-pedalen’, waarvan we hopen dat ze van lood zijn gemaakt. Vooral het gaspedaal dan.
De buitenkant is nog opvallend ingetogen. De carrosserie is grotendeels hetzelfde als die van de andere Mustangs van Roush. De P-51 krijgt echter een opvallende spoiler en splitter. Ook kun je kiezen uit speciale kleuren en word je getrakteerd op lampjes in de grille en veel embleempjes.
Roush geeft drie jaar of 60.000 kilometer garantie op de P-51 Mustang. Al kunnen we met zekerheid zeggen dat deze niet geldt als je zelf te enthousiast wordt en iets kapotmaakt.
De tuner uit Michigan bouwt een gelimiteerde oplage van 51 exemplaren van deze Mustang. Geïnteresseerd?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Is zo’n brute Ford Mustang na twintig jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De volgende praktische Ford Mustang is niet elektrisch, maar krijgt een dikke V8

Ford: ga niet rijden in rijdersauto’s van Ford

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

De goede reden waarom de nieuwe politieauto’s nu mooie velgen hebben in plaats van lelijke wieldoppen

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Het ooit zo populaire Ford is nu ook in Europa een kleiner merk dan BMW

Deze ondergewaardeerde sportieve sedans zijn tegenwoordig heel betaalbaar (en zijn geen Audi of BMW)

Schrik niet als je ziet hoe goedkoop een Ford Mustang met 800+ pk is in de VS

Roush rust de nieuwe Ford Mustang uit met een supercharger (300 pk extra!)

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika

Goedkoopste auto met 800+ pk is deze Mustang

Roush Ford Mustang kost 36k, inclusief garantie

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
