
Er zijn heel veel krachtige Ford Mustangs. Toch zijn er maar weinig die zo krachtig zijn als deze Roush P-51, vernoemd naar het roemrijke gevechtsvliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog. In gekietelde vorm – met onder andere een enorme Eaton-supercharger – produceert de 5,0-liter ‘Coyote’ V8 maar liefst 737 pk. Dat is de kracht van een hele Volkswagen Golf R meer dan de standaard V8 Mustang.
Kopers van het pakket moeten 42.500 Amerikaanse vrijheidsdollars betalen. Dat komt dus nog bovenop de kosten van de standaard Mustang die aangepast moet gaan worden. Voor dat bedrag krijg je niet alleen maar meer vermogen. Een instelbare ophanging, lichtgewicht Weld-velgen en Continental ExtremeContact Sport-banden zijn inbegrepen. Je kunt kiezen uit een automaat of een handgeschakelde zesbak. Bij de laatste krijg je ook nog eens een rem-upgrade met andere schijven en blokken.
Ook geinig: voor de actieve uitlaat kun je drie ‘geluidsprofielen’ selecteren. Of, als er niets van je gading tussen zit, met een app op je telefoon zelf de herrie bijstellen. Daar zouden wij wel even zoet mee zijn.
Wat krijgt de P-51 voor optische upgrades?
Binnenin vind je leer en een hoop P-51-logootjes, plus een felrode pookknop. Daarnaast zijn er ook zogeheten ‘performance-pedalen’, waarvan we hopen dat ze van lood zijn gemaakt. Vooral het gaspedaal dan.
De buitenkant is nog opvallend ingetogen. De carrosserie is grotendeels hetzelfde als die van de andere Mustangs van Roush. De P-51 krijgt echter een opvallende spoiler en splitter. Ook kun je kiezen uit speciale kleuren en word je getrakteerd op lampjes in de grille en veel embleempjes.
Roush geeft drie jaar of 60.000 kilometer garantie op de P-51 Mustang. Al kunnen we met zekerheid zeggen dat deze niet geldt als je zelf te enthousiast wordt en iets kapotmaakt.
De tuner uit Michigan bouwt een gelimiteerde oplage van 51 exemplaren van deze Mustang. Geïnteresseerd?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Schrik niet als je ziet hoe goedkoop een Ford Mustang met 800+ pk is in de VS

Roush rust de nieuwe Ford Mustang uit met een supercharger (300 pk extra!)

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika

Goedkoopste auto met 800+ pk is deze Mustang

Roush Ford Mustang kost 36k, inclusief garantie

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
