
Dat Duitse tuners zich graag vergrijpen aan producten van eigen bodem is algemeen bekend. Maar een getunede MINI Cooper van Duitse bodem, dat is weer eens wat anders.
De heren – dat nemen we tenminste aan – van AC Schnitzer hebben hun tanden in een MINI Cooper gezet, en hebben er dit blauwe gevaarte van gemaakt. De upgrade van de standaard turbomotor met 170 pk is kennelijk nog niet klaar, want over het aantal gewonnen pk’s lezen we niets. Bij de vorige generatie van de MINI Cooper werd het vermogen opgeschroefd tot ruim 200 pk, ongetwijfeld wordt dat nu ook zoiets. Wel werd ondertussen al een ander uitlaatsysteem bedacht. De echte winst zit vooralsnog alleen in de verlaagde wielophanging, die op de Nürburgring uitvoerig werd getest.
Verder is deze R56 MINI Cooper vooral optisch bijgeschaafd, met onder meer andere velgen. Een bodykit met een andere voorbumper, een spoiler en een diffuser aan de achterkant moet ervoor zorgen dat de kleine opdonder beter op de weg blijft plakken, terwijl in het interieur links en rechts wat aluminium is rondgestrooid. Over prijzen weten we niets.
Meer van TopGear


Durf jij een Mini Cooper S te kopen die al 80.000 kilometer (!) geleden een beurtje moest?

Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Mini Recharged: een elektrische klassieke Mini

Mini GP3 door Minispeed

Mini met BMW-V8 is een kunstwerkje

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje
