
Dat Duitse tuners zich graag vergrijpen aan producten van eigen bodem is algemeen bekend. Maar een getunede MINI Cooper van Duitse bodem, dat is weer eens wat anders.
De heren – dat nemen we tenminste aan – van AC Schnitzer hebben hun tanden in een MINI Cooper gezet, en hebben er dit blauwe gevaarte van gemaakt. De upgrade van de standaard turbomotor met 170 pk is kennelijk nog niet klaar, want over het aantal gewonnen pk’s lezen we niets. Bij de vorige generatie van de MINI Cooper werd het vermogen opgeschroefd tot ruim 200 pk, ongetwijfeld wordt dat nu ook zoiets. Wel werd ondertussen al een ander uitlaatsysteem bedacht. De echte winst zit vooralsnog alleen in de verlaagde wielophanging, die op de Nürburgring uitvoerig werd getest.
Verder is deze R56 MINI Cooper vooral optisch bijgeschaafd, met onder meer andere velgen. Een bodykit met een andere voorbumper, een spoiler en een diffuser aan de achterkant moet ervoor zorgen dat de kleine opdonder beter op de weg blijft plakken, terwijl in het interieur links en rechts wat aluminium is rondgestrooid. Over prijzen weten we niets.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Durf jij een Mini Cooper S te kopen die al 80.000 kilometer (!) geleden een beurtje moest?

Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Mini Recharged: een elektrische klassieke Mini

Mini GP3 door Minispeed

Mini met BMW-V8 is een kunstwerkje

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Blijkbaar wil niemand deze gratis Mini Cooper komen ophalen (en de tijd dringt)

Mag de Mini Aceman SE zich terecht een echte Mini noemen? (review)

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)
