Simgrade R7: serieuze simpedalen

Kost wat, maar dan heb je wel kunstwerkjes

Foto('s): SimgradeSimgrade R7 pedalen voor simracen
Foto('s): SimgradeSimgrade R7 pedalen voor simracen
Foto('s): SimgradeSimgrade R7 pedalen voor simracen
Foto('s): SimgradeSimgrade R7 pedalen voor simracen
Foto('s): SimgradeSimgrade R7 pedalen voor simracen
Foto('s): SimgradeSimgrade R7 pedalen voor simracen
Foto('s): SimgradeSimgrade R7 pedalen voor simracen
Foto('s): SimgradeSimgrade R7 pedalen voor simracen
Simgrade R7 pedalen voor simracen
Simgrade R7 pedalen voor simracen
Simgrade R7 pedalen voor simracen
Simgrade R7 pedalen voor simracen
Simgrade R7 pedalen voor simracen
Simgrade R7 pedalen voor simracen
Simgrade R7 pedalen voor simracen
Simgrade R7 pedalen voor simracen

Bij de meeste automerken kun je wel terecht voor een optiepakketje met geinige pedalen. Als je bij Pagani gaat schoppen, krijg je al wat je noemt Serieus Mooie Pedalen. Maar wil je echt je voetzolen pletten op ware bouwkundige kunstwerkjes, dan moet je het in de simracewereld zoeken. Het Finse Simgrade introduceert deze R7-pedalen, die er niet alleen fantastisch uitzien; ze bieden instelbaarheid die bij echte auto’s bijna ongehoord is.

Alles is aanpasbaar

Aan de hoeveelheid schroeven zie je al ongeveer wat je allemaal kunt instellen. Dat begint al bovenaan, waar je kunt aanpassen hoever het pedaal van de poot staat. Uiteraard kun je ook de hoek van het volledige pedaal aanpassen, inclusief het punt waar de weerstand zit. Voor de prinsessen op de erwt onder ons: je kunt zelfs de haksteun naar believen instellen. Als je hiermee geen lekkere houding kunt vinden, dan weten wij het ook niet meer. De Simgrade R7 is erg ‘vorm volgt functie’, maar dat maakt het juist zo tof.

Dual Action

Wat je niet aan de foto’s van de Simgrade R7 afziet, is dat de haksteun meebeweegt als je remt of gasgeeft. Hierdoor blijft je voet steeds ondersteund. We kunnen ons voorstellen dat dit best prettig is tijdens lange races. Hoe dit foefje werkt, zie je onder aan deze pagina. Standaard biedt het rempedaal trouwens 80 kilo weerstand, maar dat kun je opwaarderen naar 120 kilo. Let wel dat een pedaal van een F1-auto inderdaad 120 kilo weerstand biedt, maar dat je daarbij een handje geholpen wordt door de G-krachten. In de meeste gevallen zal 80 genoeg zijn.

Wat kost dat dan?

Dat is het punt met mooie spulletjes; het is allemaal niet goedkoop. In de wereld van het simracen gaan inmiddels flinke bedragen om. Voor het Simgrade R7 rem- en gaspedaal betaal je 1.249 euro. Koppelingspedaal erbij? Tik dan 1.648 euro af. Je voeten waren niet meer zo blij sinds Geox de schoen die ademt uitvond. Oh, en vergeet niet dat deze pedalen niet werken op je PlayStation of Xbox. Wil je daar upgraden, dan kun je bijvoorbeeld bij Thrustmaster terecht.

De Simgrade R7 in actie

Reacties
  1. Piet bosch zegt op 26 maart 2021 om 08:05:

    Mooi idee

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken