Sobere façade verstopt ultieme mancave in spe

Deze oude rijtuigenfabriek in Den Haag is een ongepolijste diamant

oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabrieoude rijtuigenfabriek in Den Haagk in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabrieoude rijtuigenfabriek in Den Haagk in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag
oude rijtuigenfabriek in Den Haag

Inderdaad – je kijkt naar een flink verloederde bouwval. Je moet door de troep heen kijken om te zien wat voor ultieme autoliefhebberswoning er voor je staat. In deze oude fabrieksruimte werden meer dan 100 jaar geleden rijtuigen gebouwd. Nu mogen de hallen omgebouwd worden tot een enorme woning. Je hebt in totaal 552 vierkante meter om tot mancave om te bouwen.

En als er ruimte was voor rijtuigen, dan is er ook meer dan genoeg ruimte voor een auto. Of een autoverzameling. Als we onszelf voorzichtig de rol van binnenhuisarchitect mogen aanmeten: gebruik de grote hal als woonkamer en garage in één. Want wie wil er nu niet zijn geliefde vierwieler in de woonkamer parkeren?

Of je verhoogt het woongedeelte zodat je een balustrade hebt waar je vanaf kunt neerkijken op je collectie. Of je bouwt halverwege de fabriekshal een grote glazen wand om de kou en de benzinedampen buiten te houden. Handig als je niet in je eentje woont en iemand moet ’s ochtends vroeg met de auto vertrekken.

Schetsen van de makelaar

In de kleine galerij hierboven zie je hoe de makelaar het eventueel voor zich ziet als de boel helemaal verbouwd is. Je kunt dan twee auto’s inpandig parkeren. Een mooi startpunt, er missen slechts een stuk of vier auto’s. Zoals je het in ongerestaureerde staat op de foto’s ziet, kost het pand 1.649.000 euro. Inclusief de verbouwing kost het 2.495.000 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws