
Is de Porsche 911 Turbo S langzaam? Nee. Echt niet. Saai om naar te kijken dan? Nou… misschien. Voor beide absente problemen bestaat er een oplossing in de vorm van de Techart GTstreet R.
In de snoepwinkel van Techart liggen meerdere powerkits voor je klaar. De kit met 600 pk (+60) zorgt voor een 0-100-sprint van 2,7 seconden (-0,3) en een topsnelheid van 338 km/u. De moeder der Techart-powerkits geeft je 140 pk extra. Prestatiecijfers hiervan geeft de tuner niet, maar ga er maar vanuit dat je in Porsche 918 Spyder-territorium komt.
Pak je de Porsche 918 Spyder niet op vermogen, dan maak je in de bochten een grote kans. Bij 300 km/u genereert de excessieve Techart GTstreet R 321 kilo downforce. Alsof er een ijsbeer op het dak zit dus. Hoe dan ook genoeg downforce om het ijs te breken.
Hoe komt de Techart GTstreet R aan die downforce?
Door een vrachtlading aan koolstofvezel onderdelen met gaten erin. De voorschermen zijn van koolstofvezel en hebben extra luchtgaten om alle koelers te, eh, koelen. Andere gaten laten de overdruk los in de atmosfeer die ontstaat in de wielkasten als je aan de wielen draait. Nog een oplossing voor een probleem waarvan je niet eens wist dat je hem had. De voorspoiler is dynamisch en past zich aan aan de snelheid. Verder dumpt Techtart een lading luchthappers en spoilers over de GTstreet R. Allemaal in koolstofvezel, natuurlijk.
De tuner gaat ook door de binnenkant met de groene kwast en geeft je leer, een rolkooi en nog een zwikje koolstofvezel. Wat het hele feest mag kosten, vertelt Techart er niet bij. Aan het begin van 2017 kun je bij de tuner langs om je auto aan te laten pakken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

TechArt GTstreet RS is werkelijk een beest

De nieuwe auto van DJ La Fuente

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
