
Is de Porsche 911 Turbo S langzaam? Nee. Echt niet. Saai om naar te kijken dan? Nou… misschien. Voor beide absente problemen bestaat er een oplossing in de vorm van de Techart GTstreet R.
In de snoepwinkel van Techart liggen meerdere powerkits voor je klaar. De kit met 600 pk (+60) zorgt voor een 0-100-sprint van 2,7 seconden (-0,3) en een topsnelheid van 338 km/u. De moeder der Techart-powerkits geeft je 140 pk extra. Prestatiecijfers hiervan geeft de tuner niet, maar ga er maar vanuit dat je in Porsche 918 Spyder-territorium komt.
Pak je de Porsche 918 Spyder niet op vermogen, dan maak je in de bochten een grote kans. Bij 300 km/u genereert de excessieve Techart GTstreet R 321 kilo downforce. Alsof er een ijsbeer op het dak zit dus. Hoe dan ook genoeg downforce om het ijs te breken.
Hoe komt de Techart GTstreet R aan die downforce?
Door een vrachtlading aan koolstofvezel onderdelen met gaten erin. De voorschermen zijn van koolstofvezel en hebben extra luchtgaten om alle koelers te, eh, koelen. Andere gaten laten de overdruk los in de atmosfeer die ontstaat in de wielkasten als je aan de wielen draait. Nog een oplossing voor een probleem waarvan je niet eens wist dat je hem had. De voorspoiler is dynamisch en past zich aan aan de snelheid. Verder dumpt Techtart een lading luchthappers en spoilers over de GTstreet R. Allemaal in koolstofvezel, natuurlijk.
De tuner gaat ook door de binnenkant met de groene kwast en geeft je leer, een rolkooi en nog een zwikje koolstofvezel. Wat het hele feest mag kosten, vertelt Techart er niet bij. Aan het begin van 2017 kun je bij de tuner langs om je auto aan te laten pakken.
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

TechArt GTstreet RS is werkelijk een beest

De nieuwe auto van DJ La Fuente

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment
