
Is de Porsche 911 Turbo S langzaam? Nee. Echt niet. Saai om naar te kijken dan? Nou… misschien. Voor beide absente problemen bestaat er een oplossing in de vorm van de Techart GTstreet R.
In de snoepwinkel van Techart liggen meerdere powerkits voor je klaar. De kit met 600 pk (+60) zorgt voor een 0-100-sprint van 2,7 seconden (-0,3) en een topsnelheid van 338 km/u. De moeder der Techart-powerkits geeft je 140 pk extra. Prestatiecijfers hiervan geeft de tuner niet, maar ga er maar vanuit dat je in Porsche 918 Spyder-territorium komt.
Pak je de Porsche 918 Spyder niet op vermogen, dan maak je in de bochten een grote kans. Bij 300 km/u genereert de excessieve Techart GTstreet R 321 kilo downforce. Alsof er een ijsbeer op het dak zit dus. Hoe dan ook genoeg downforce om het ijs te breken.
Hoe komt de Techart GTstreet R aan die downforce?
Door een vrachtlading aan koolstofvezel onderdelen met gaten erin. De voorschermen zijn van koolstofvezel en hebben extra luchtgaten om alle koelers te, eh, koelen. Andere gaten laten de overdruk los in de atmosfeer die ontstaat in de wielkasten als je aan de wielen draait. Nog een oplossing voor een probleem waarvan je niet eens wist dat je hem had. De voorspoiler is dynamisch en past zich aan aan de snelheid. Verder dumpt Techtart een lading luchthappers en spoilers over de GTstreet R. Allemaal in koolstofvezel, natuurlijk.
De tuner gaat ook door de binnenkant met de groene kwast en geeft je leer, een rolkooi en nog een zwikje koolstofvezel. Wat het hele feest mag kosten, vertelt Techart er niet bij. Aan het begin van 2017 kun je bij de tuner langs om je auto aan te laten pakken.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

TechArt GTstreet RS is werkelijk een beest

De nieuwe auto van DJ La Fuente

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen
