
Is de Porsche 911 Turbo S langzaam? Nee. Echt niet. Saai om naar te kijken dan? Nou… misschien. Voor beide absente problemen bestaat er een oplossing in de vorm van de Techart GTstreet R.
In de snoepwinkel van Techart liggen meerdere powerkits voor je klaar. De kit met 600 pk (+60) zorgt voor een 0-100-sprint van 2,7 seconden (-0,3) en een topsnelheid van 338 km/u. De moeder der Techart-powerkits geeft je 140 pk extra. Prestatiecijfers hiervan geeft de tuner niet, maar ga er maar vanuit dat je in Porsche 918 Spyder-territorium komt.
Pak je de Porsche 918 Spyder niet op vermogen, dan maak je in de bochten een grote kans. Bij 300 km/u genereert de excessieve Techart GTstreet R 321 kilo downforce. Alsof er een ijsbeer op het dak zit dus. Hoe dan ook genoeg downforce om het ijs te breken.
Hoe komt de Techart GTstreet R aan die downforce?
Door een vrachtlading aan koolstofvezel onderdelen met gaten erin. De voorschermen zijn van koolstofvezel en hebben extra luchtgaten om alle koelers te, eh, koelen. Andere gaten laten de overdruk los in de atmosfeer die ontstaat in de wielkasten als je aan de wielen draait. Nog een oplossing voor een probleem waarvan je niet eens wist dat je hem had. De voorspoiler is dynamisch en past zich aan aan de snelheid. Verder dumpt Techtart een lading luchthappers en spoilers over de GTstreet R. Allemaal in koolstofvezel, natuurlijk.
De tuner gaat ook door de binnenkant met de groene kwast en geeft je leer, een rolkooi en nog een zwikje koolstofvezel. Wat het hele feest mag kosten, vertelt Techart er niet bij. Aan het begin van 2017 kun je bij de tuner langs om je auto aan te laten pakken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

TechArt GTstreet RS is werkelijk een beest

De nieuwe auto van DJ La Fuente

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken
