Is de Porsche 911 Turbo S langzaam? Nee. Echt niet. Saai om naar te kijken dan? Nou… misschien. Voor beide absente problemen bestaat er een oplossing in de vorm van de Techart GTstreet R.

In de snoepwinkel van Techart liggen meerdere powerkits voor je klaar. De kit met 600 pk (+60) zorgt voor een 0-100-sprint van 2,7 seconden (-0,3) en een topsnelheid van 338 km/u. De moeder der Techart-powerkits geeft je 140 pk extra. Prestatiecijfers hiervan geeft de tuner niet, maar ga er maar vanuit dat je in Porsche 918 Spyder-territorium komt.

Pak je de Porsche 918 Spyder niet op vermogen, dan maak je in de bochten een grote kans. Bij 300 km/u genereert de excessieve Techart GTstreet R 321 kilo downforce. Alsof er een ijsbeer op het dak zit dus. Hoe dan ook genoeg downforce om het ijs te breken.

Hoe komt de Techart GTstreet R aan die downforce?

Door een vrachtlading aan koolstofvezel onderdelen met gaten erin. De voorschermen zijn van koolstofvezel en hebben extra luchtgaten om alle koelers te, eh, koelen. Andere gaten laten de overdruk los in de atmosfeer die ontstaat in de wielkasten als je aan de wielen draait. Nog een oplossing voor een probleem waarvan je niet eens wist dat je hem had. De voorspoiler is dynamisch en past zich aan aan de snelheid. Verder dumpt Techtart een lading luchthappers en spoilers over de GTstreet R. Allemaal in koolstofvezel, natuurlijk.

De tuner gaat ook door de binnenkant met de groene kwast en geeft je leer, een rolkooi en nog een zwikje koolstofvezel. Wat het hele feest mag kosten, vertelt Techart er niet bij. Aan het begin van 2017 kun je bij de tuner langs om je auto aan te laten pakken.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)