Aan het einde van 2019 was de Tesla Cybertruck, het gesprek van de dag (samen met een gerucht over een vreemd virus in een Chinees stadje). We kregen toen de eerste beelden te zien, een presentatie die – al dan niet bewust – in de soep liep en zelfs een eerste conceptversie. Hierna werd het opvallend stil rondom de hoekige pick-up. Tot nu. Elon Musk maakt bekend wanneer de Tesla Cybertruck in productie gaat.
Tijdens een belletje met de aandeelhouders van Tesla gaat Musk in op de vraag of de start van de productie van de Cybertruck nog steeds gepland staat voor het begin van 2023. ‘We verwachten dat de productie ergens deze zomer van start gaat, maar ik probeer het belang van dat moment altijd een beetje af te zwakken, omdat de productie meestal erg langzaam op gang komt’, aldus Musk.
De versies van de Tesla Cybertruck
Het is voor de ruim één miljoen geïnteresseerden te hopen dat de Cybertruck er daadwerkelijk komt. Zij maakten allemaal 100 dollar over naar Tesla om aan te geven dat ze wel trek hebben in een Cybertruck. Voor zover we nu weten, moet de Cybertruck er in twee versies komen: een met een enkele motor en een met drie elektromotoren. Die laatste moet een actieradius krijgen van ruim 800 kilometer. Daarmee kun je in theorie zonder te stoppen (langzaam) van Amsterdam naar Milaan rijden.
Volgens Tesla moet de Cybertruck ‘veelzijdiger’ zijn dan een normale pick-up, en sneller dan een sportwagen. Met een 0-naar-100-tijd van 2,9 seconden moet dat tweede wel lukken.
Maarten heeft op 30 januari 2023 geschreven:
In mijn ogen ben je pas een droeftoeter als je zelf ongefundeerde dingen verkoopt in de vorm van oneliners die je hebt gezien op Facebook.
Maar daar stopt het niet bij jou;
Niet alleen weiger je feiten te (h)erkennen (ik neem aan dat je mijn bewerkingen kan verifiëren, kost je 1 google zoekactie aan energie/tijd), je blijft ondanks dat je diep van binnen weet dat je onzin verkoopt, blind en halsstarrig vasthouden aan je eigen gecreëerde verhaal.
En wanneer je dan inhoudelijk tekort komt en geen tegenargumenten meer hebt; ga je op de man spelen. (“Sektelid Maarten”, “Fanboy Maarten”). Het is werkelijk waar niveautje speeltuin kerel, hoe oud ben je eigenlijk?
Je staat letterlijk op “mount stupid” (Dunning kruger, google het maar).
Wat een droeftoeter heeft op 30 januari 2023 geschreven:
Hoe meer tekst mensen gebruiken, hoe meer onzin ze te verbergen hebben. Voor elk echt feit weet die Maarten er wel een lading alternatieve feiten in de woorden van Trump er tegenover te zetten. Zoals iemand anders al zei een plaat voor de kop.
Maarten heeft op 29 januari 2023 geschreven:
Sektelid Maarten 🙂
Haha. En nu weer terug naar de feiten: er zijn net 2023 cijfers gepubliceerd door autoincurance.org. is makkelijk te googlen door jullie allemaal. Het zijn cijfers van de USA
Dit is hun top 5 :
What are the five deadliest cars?
The deadliest cars in America were responsible for over 5,000 fatal accidents each, with Dodge coming just below at 4,666 crashes:
Chevrolet Silverado: 8,777
Ford F-150: 7,502
Honda Accord: 5,368
Toyota Camry: 5,023
Dodge Ram: 4,666
Komt dit nu binnen vraag ik me af of hebben sommigen van jullie jezelf helemaal geblokt door rationale en willen jullie gewoon graag Tesla haten?
Ook een feit heeft op 28 januari 2023 geschreven:
Tesla’s zijn de meest dodelijke auto’s van de VS. By far. Honderden doden zijn er al mee gevallen. Significant meer dan elk ander model of merk. Maar dat vertelt sektelid Maarten niet.
Maarten heeft op 27 januari 2023 geschreven:
@ Mo
Waarom vind je een persoon irritant terwijl deze persoon alleen maar de net gepubliceerde jaarcijfers met jullie deelt?
Dit uiteraard om hardnekkige waanideeën van sommigen hier de kop in te drukken door ze het gras voor de voeten weg te maaien.
Denk dat we met z’n allen wijzer worden van feiten dan van leugens?
Dus leg even uit Mo, wat je precies zo irritant vind?
Wijsneus heeft op 27 januari 2023 geschreven:
“Die laatste moet een actieradius krijgen van ruim 800 kilometer. Daarmee kun je in theorie zonder te stoppen (langzaam) van Amsterdam naar Milaan rijden.”
Laatste keer dat ik keek was zelfs de kortst denkbare route ruim 1000km lang.
Lalala heeft op 27 januari 2023 geschreven:
Musk in 2030: deze zomer gaat het echt echt echt waar gebeuren hoor!!!
Mo heeft op 27 januari 2023 geschreven:
Irritant mannetje die Maarten!!!
Maarten heeft op 26 januari 2023 geschreven:
@ Karel
Vind je het naar als iemand over cijfers praat die niet stroken met die geruchten die je hier continue verspreid? Sorry jongen, dit zijn gewoon feiten.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap heeft op 26 januari 2023 geschreven:
Kan die Maarten niet ergens anders heen met zijn fake news?
Maarten heeft op 26 januari 2023 geschreven:
Nog een tweet quote als aanvulling op het verhaal hieronder: Musk die in Juli 2022 al zegt te gaan proberen de prijzen weer op een normaal niveau te gaan krijgen.
“”I think inflation will decline towards the end of the year. I’m hopeful — and this is not a promise — but I’m hopeful at some point we can reduce prices a little bit.””..
Zijn hoop was einde jaar, het was uiteindelijk 14 Januari 2023 geworden.
En nogmaals, dat plan had hij Juli 2022 al, voor de ‘reageerders’ hier die denken dat het wel ‘paniek voetbal’ was omdat ze slecht geïnformeerd zijn of hun eigen research doen op facebook.
Maarten heeft op 26 januari 2023 geschreven:
Tesla 2022 cijfers:
53 miljard omzet (70% meer dan 2021)
5 miljard net income (netto inkomen), (600% meer dan 2021)
Auto afleveringen (niet verkopen maar echte afleveringen), in 2022 is bijna van hetzelfde niveau als 2020 en 2021 bij elkaar.
In 2023 begroot Tesla weer +/- 40% meer te gaan doen van 2022, namelijk tussen de 1,8 en 2 miljoen.
Zelfs na de recente pricecuts, maakt Tesla meer winst per auto dan de rest. Deze price cuts waren al lang geleden aangekondigd, sterker nog, musk noemde de prijzen eerder al “beschamend” en wilde dat asap aanpassen (juli 2022; “”We’ve raised our prices quite a few times. They’re frankly at embarrassing levels. But we’ve also had a lot of supply chain and production shocks and we’ve got crazy inflation.”)
Tesla benoemde dat de vraag voor 2023, na de price cuts, bijna het dubbele is van de voorhanden 2023 productie capaciteit.
Verder gaan de verkopen van de Tesla Semi omhoog, fabriek in Nevada wordt daarvoor uitgebreid (3.6 miljard USD investering). De productie van de 4680 batterijen zal inhouse worden opgeschroefd (deze maken lagere prijzen en meer range mogelijk).
Extra omzet verwacht door lancering van nieuwe producten, Tesla Cybertruck bijvoorbeeld die naar verwachting kan laden met 1 megawatt, waar de huidige Tesla’s maximaal 250KW halen. (Ja, je leest het goed)
Tesla laat daarnaast groei zien in de Powerwall sales en wordt daarmee de grootste decentrale virtuele energie centrale, exponentiele groei in miljoenen KM’s die met FSD gereden worden (is exponentieel meer leermateriaal voor de A.I.) en zal in 2023 verder werken aan de Tesla Bot. Allemaal groeimarkten met enorme potentie.
Dat zijn even de cijfers en de feiten.
Of je je wil laten afleiden door te focussen op “de persoon Musk” en zijn nevenactiviteiten en dat doortrekt naar het bedrijf Tesla en de Tesla producten, is iets wat een ieder zelf moet uitvogelen.