De Tesla Model S is veel dingen – snel, slim en groen – maar niet bijster spannend om naar te kijken. Dat schept mogelijkheden voor tuners als Unplugged Performance. Voor SEMA meten ze de sedan een widebodykit aan – die 80 millimeter toevoegt. Ontmoet de Unplugged S-Apex – de toekomst van tuning.

De kit bestaat uit negentien koolstofvezel onderdelen en bieden plek aan bredere wielen en banden. De foto’s tonen maatje 20 inch, maar ook 21-inch spul past onder de nieuwe wielkasten. Onder de sloffen verstopt Unplugged Performance een set keramische remschijven, die direct 9 kilo weg snoepen.

Sneller

Deze showauto voor SEMA is een P100D. De Unplugged S-Apex is lichter en snijdt beter door de lucht. Zodoende belooft Unplugged Performance een betere 0 naar 96 km/u-tijd dan de opgegeven 2,3 seconden. De kwartmijl-sprint moet net boven de 10 seconden zweven. F&F leerde ons dat een 10-seconden auto zeer belangrijk is.

Vanbinnen laat Unplugged een alcantara- en leer-bom ploffen. Klanten mogen hun eigen kleuren- en stofcombinaties kiezen. Je mag de kit en het interieur trouwens op elke Model S zetten, dat is aan jou. De bodykit om jouw auto om te toveren tot Unplugged S-Apex kost 30.000 dollar.

‘Tesla focust op productiesnelheid en biedt opties die de grote markt tevreden stellen. Een kleine groep geeft nog altijd voorkeur aan de personalisering en het vakmanschap dat je verwacht van een exoot’, zegt Ben Schaffer, baas bij Unplugged.

Reacties

  • Francis heeft op 3 augustus 2019 geschreven:

    Proficiat, heel mooi

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)