Volkswagen Golf RLMS is een 543-pk racer

APR verdubbelt haast het vermogen van de Golf R

Foto('s): APRVolkswagen Golf RLMS APR
Foto('s): APRVolkswagen Golf RLMS APRVolkswagen Golf RLMS APR
Foto('s): APRVolkswagen Golf RLMS APR
Foto('s): APRVolkswagen Golf RLMS APR
Foto('s): APRspiegel VOlkswagen golf RLMS stoelen
Foto('s): APRspiegel VOlkswagen golf RLMS rolkooi
Foto('s): APRspiegel VOlkswagen golf RLMS helmen rolkooi
Foto('s): APRspiegel VOlkswagen golf RLMS vloermat
Foto('s): APRspiegel VOlkswagen golf RLMS
Volkswagen Golf RLMS APR
Volkswagen Golf RLMS APRVolkswagen Golf RLMS APR
Volkswagen Golf RLMS APR
Volkswagen Golf RLMS APR
spiegel VOlkswagen golf RLMS stoelen
spiegel VOlkswagen golf RLMS rolkooi
spiegel VOlkswagen golf RLMS helmen rolkooi
spiegel VOlkswagen golf RLMS vloermat
spiegel VOlkswagen golf RLMS

We zien je denken: ‘Leuk, die Volkswagen Golf RLMS. Maar aan een raceauto heb ik geen donder zonder kenteken.’ Hebben wij even een partij goed nieuws voor jou: deze creatie van tuner APR begon zijn leven als een nederige Golf R – en kan dus gewoon op kenteken blijven staan na de ombouw. Al is enkel de spoiler misschien een twijfelgeval.

APR bouwde de Volkswagen Golf RLMS voor SEMA en liet zich inspireren door de TCR-racers. Naast een brede bodykit krijgt de auto een volledige kooi, brede velgen, een race-onderstel van APR en kuipstoelen uit de faillissementsuitverkoop van Halfords. Je oma’s strijkplank biedt nog meer zijdelingse steun. Goed, kleinigheidjes hou je.

De motor in de Volkswagen Golf RLMS

Het hart van de Volkswagen Golf RLMS is de rigoureus verbouwde 2,0-liter turbomotor. Een twin scroll-turbo van Borg Warner verhoogt het vermogen naar 543 pk en 642 Nm koppel. Alles wat brandstof, lucht of nulletjes en eentjes aan de motor geeft, is vervangen. Kleverige Toyo R888-banden vertalen het vermogen in snelheid.

En omdat de Volkswagen Golf RLMS in de basis een R is, behoudt de racer zijn vierwielaandrijving. Een kwartmijlsprint doet is in ongeveer 10 seconden. Een sprintje van 0 naar 225 km/u doet ie 15 seconden sneller dan een standaard Golf R – wat echt een zeer cryptische beschrijving van de prestaties is. We houden het gewoon op ‘zeer snel’.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken