
We zien je denken: ‘Leuk, die Volkswagen Golf RLMS. Maar aan een raceauto heb ik geen donder zonder kenteken.’ Hebben wij even een partij goed nieuws voor jou: deze creatie van tuner APR begon zijn leven als een nederige Golf R – en kan dus gewoon op kenteken blijven staan na de ombouw. Al is enkel de spoiler misschien een twijfelgeval.
APR bouwde de Volkswagen Golf RLMS voor SEMA en liet zich inspireren door de TCR-racers. Naast een brede bodykit krijgt de auto een volledige kooi, brede velgen, een race-onderstel van APR en kuipstoelen uit de faillissementsuitverkoop van Halfords. Je oma’s strijkplank biedt nog meer zijdelingse steun. Goed, kleinigheidjes hou je.
De motor in de Volkswagen Golf RLMS
Het hart van de Volkswagen Golf RLMS is de rigoureus verbouwde 2,0-liter turbomotor. Een twin scroll-turbo van Borg Warner verhoogt het vermogen naar 543 pk en 642 Nm koppel. Alles wat brandstof, lucht of nulletjes en eentjes aan de motor geeft, is vervangen. Kleverige Toyo R888-banden vertalen het vermogen in snelheid.
En omdat de Volkswagen Golf RLMS in de basis een R is, behoudt de racer zijn vierwielaandrijving. Een kwartmijlsprint doet is in ongeveer 10 seconden. Een sprintje van 0 naar 225 km/u doet ie 15 seconden sneller dan een standaard Golf R – wat echt een zeer cryptische beschrijving van de prestaties is. We houden het gewoon op ‘zeer snel’.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear


Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Zo maak je een daily driver (met de bijbehorende viezigheid) goed schoon

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Bestuurder van VW Golf schakelt vijf politieauto’s uit tijdens achtervolging

Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Scout is het nieuwe automerk van de Volkswagen Groep

Deze verstandige pick-up kan van jou zijn

Lamborghini Urus zonder katalysatoren, met geweld

De beste foto’s van tunerfestijn SEMA 2018 – deel 2

De beste foto’s van tunerfestijn SEMA 2018 – deel 1

Toyota Tundra PIE Pro: rijdende pizza-fabriek

De Tesla Model S ’Unplugged S-Apex’ is nóg sneller

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

VW Golf R doet straatrace in z’n achteruit

Volkswagen Golf 8 R Variant: 320 pk en driftmodus

Volkswagen Golf 8 R

Volkswagen Golf 8 R op de Nordhämpschleife

Volkswagen Golf R: 1e rij-indruk

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI

Volkswagen Golf crasht op bijzondere wijze op rotonde

EV haalt opgegeven actieradius niet, dealer moet geld teruggeven

Kerel trapt VW Golf GTI met ’500+ pk’ finaal af

Drie VW Golf GTI’s botsen tegen elkaar

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

De Audi RS 3 Limousine maakt ons verdrietig voor een elektrische toekomst

Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Zo maak je een daily driver (met de bijbehorende viezigheid) goed schoon

Toyota Prius blijkt uitstekende trekauto en trekt enorme gooseneck-trailer

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Deze klassieke Alfa F1-auto is eigenlijk een omgebouwde Mazda MX-5

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Hoe de Maserati MC20 Cielo stevig bleef zonder veel extra gewicht

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

Dit zijn negen stiekeme (en vaak geniale) trucjes die werden uitgehaald in de racerij

Reacties