Tesla Model S verliest dak in China
Dakzooi


Een ruime maand nadat het internet voor het eerst werd opgeschrikt door een onvrijwillig dakloze Tesla is het opnieuw raak. En waar Tesla-aanhangers vorige keer nog, eh, wat moeite hadden om het incident op basis van foto’s te geloven, is er deze keer geen ontkennen aan. Een Tesla Model S verliest zijn dak op een Chinese snelweg, en een achterliggende auto filmt het hele gebeuren met zijn dashcam. Gelukkig vanaf een andere rijstrook – niemand kreeg het ding op z’n dak.
De website InsideEVs kwam het verhaal op het spoor via het Chinese microblog Weibo, waar gebruiker Cars01 de video plaatste. Daar wordt duidelijk dat Tesla zelf al binnen een paar uur op de ophef reageerde. Uit hun onderzoek bleek dat het glazen dak van de auto onlangs was vervangen bij een door Tesla geautoriseerde schadehersteller. Het merk lost het op met de eigenaar en geeft aan nog verder uit te zoeken wat er hier precies fout is gegaan. Overigens: ook als deze auto niet door een derde partij was hersteld, zou er niet per se een link zijn met het vorige vliegende dak. Dat betrof immers geen Model S, maar een Model 3.
Tesla Model S verliest dak in China
Lees meer over
Meer hierover
Tesla Model S Plaid: drie motoren en 1.100 pk
Accelereert sneller dan alles wat nu te krijgen is
Abonneren
6x TopGear met korting voor € 39,95
Met 26% korting
3x TopGear met korting voor € 19,95
Met 26% korting
TopGears Quick Car Finder
Trending nieuws
Antidiefstal-unit haalt gestolen Golf GTI terug
In Zuid-Afrika gaat het er net even anders aan toe
Levensgevaarlijk, dit is onder andere het eindreslutaat van het opschroeven van de productie aantallen.
Tesla heeft gekozen voor kwantiteit ipv kwaliteit maar alsnog achterlijke bedragen vragen voor wat je in werkelijkheid krijgt.
Had je toch maar die Hyundai Kona gekozen?
Een model S had zijn dak helemaal niet verloren, het was een Model 3!
En is er bekend hoeveel er van zijn verkocht, hoeveel recalls hebben de andere merken zoals destijds met de Tanaka veiligheidsriemen?
Kwam van aliexpress
Voor een bedrijf dat per auto die ze gedurende hun bestaan gemaakt hebben een half miljoen waard is op de beurs, maken ze wel verrekt slecht gebouwde auto’s. Wanneer gaat deze zeepbel ploffen?