
Tow-charging, of sleepladen, is misschien de meest inefficiënte manier om je elektrische auto op te laden. Ja, nog minder efficiënt dan een dieselaggregaat aan te slingeren. Het werkt zo: je sleept de (in dit geval) Tesla met een andere auto. De elektromotor in de Tesla werkt op dat moment als een dynamo (regeneratief remmen) en zo laad je de accu op.
Juist: je laadt de auto op met een sleepkabel. Een Ford C-Max Hybrid sleept de Tesla Model 3 door een buurt met vlak asfalt. Na 1,6 kilometer (1 mijl) rijden groeide de actieradius van 365 kilometer tot 370 kilometer. Dat valt alles mee. Helaas geeft de YouTuber niet aan wat het slepen deed met het verbruik van de Ford.
Het doel van de filmer is niet om een revolutionaire laadmethode te ontwikkelen. Het is eerder een gevalletje: omdat het kan. Toch is het geen verkeerde om te onthouden, mocht je jezelf ooit langs de kant van de weg bevinden met een leeg accupakket.
Tesla opladen met een sleepkabel
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De budget-Tesla komt volgend jaar eindelijk – en de prijs is op een creatieve manier laag gehouden

Dumpprijzen: Tesla Model 3 is nu bijna de helft goedkoper dan een nieuwe Volkswagen Polo

Met deze spulletjes maak van je Tesla-leasebak eindelijk een BMW M3-killer

Veel haters zullen blij zijn als de horen wat de minst betrouwbare (jonge) auto van dit moment is

De Model 3 wordt spotgoedkoop, hier moet je op letten bij aanschaf

De eerste Tesla’s zonder bestuurder gaan dit jaar al de weg op

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Dit zijn alle verschillen tussen jouw Tesla Model Y en de nieuwe (die een stukje duurder is)

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Leapmotor C10 Design: Audi Q5-formaat voor Golf-geld (review)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Nederlandse lease-favoriet krijgt toch wel een opvolger, ook bij de Volvo-dealer

Kia EV6 Long Range GT-Line: 343 kilometer in 15 minuten (review)

De eerste Tesla’s zonder bestuurder gaan dit jaar al de weg op

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Dit in Nederland vergeten automerk gaat een gigantische comeback maken (als jullie allemaal waterstof gaan kopen)

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Deze ‘lullige’ boete is de meestvoorkomende verkeersboete van Nederland (en daar wordt leuk aan verdiend)

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Verras je geliefde met de TopGear Valentijnsdeal (38% korting!)

Dave heeft op 15 november 2018 geschreven:
Het klinkt inderdaad heel simpel en logisch.
Bij het ophalen van een nieuwe Zoë wordt nadrukkelijk verteld dat je nooit mag slepen; ook in het instructie-boekje staat dat je niet mag slepen.
Geen idee waarom; ik zie zelf ook niet zo veel verschil tussen slepen en bijvoorbeeld een lange heuvel afrijden. Als iemand wel kan uitleggen waarom dat niet mag hoor ik het graag.