
Een historische gebeurtenis speelt zich dit jaar af in Japan. De Japanse overheid heeft keizer Akihito toestemming gegeven om afstand te doen van de troon vanwege zijn verslechterende gezondheid, waardoor een einde komt aan het Heisei-tijdperk. Zijn zoon, Naruhito, zal de plek van zijn vader innemen. Zijn officiële kroning zal plaatsvinden op 22 oktober.
Waarom vertellen we je dit allemaal? Je komt hier toch voor de gekste Lambo’s, de snelste Ferrari’s en de absurdste hot hatches? Nou, volgens Japanese Nostalgic Car, wordt deze unieke Toyota Century cabriolet gebruikt als het koninklijk paradevoertuig van de nieuwe keizer van Japan. Dat is best speciaal toch?
De enige juiste keuze
Wij hebben een zwak voor de Toyota Century. Het is Toyota op z’n best. Hij kwam helaas alleen uit op de Japanse markt. Deze Toyota is een moderne auto met de luxe van weleer. Geen potsierlijkheid, maar ingetogen klasse. Je weet wel, wat Rolls-Royce vroeger had.
Naruhito’s cabrio is gebaseerd op de derde generatie van de Toyota Century. Deze generatie verscheen in 2017. Naast het onthoofden van de Century, heeft Toyota de stoelen vier centimeter verhoogd en hebben ze een gouden imperiale afdichting op de voorbumper gedaan om de kentekenplaat te vervangen.
De Century Cabrio is de eerste nieuwe paradeauto voor de keizerlijke familie in dertig jaar. Hij vervangt de drop-top Rolls-Royce Corniche die maar twee keer gebruikt is.
Wat denken jullie van deze ultieme Toyota? Is de Century geschikt voor de 126e keizer van Japan?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wald Toyota Century gaat laag voor de onderwereld

Toyota Century V12 met straight pipe klinkt uitstekend

Tom’s Toyota Century is een directielid op Air Maxjes

Met de Toyota Century door Japan

Toyota Century GRMN is letterlijk een bazenbak

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

Misschien wel de saaiste auto ter wereld gaat eindelijk uit productie, en dat is erg jammer

Toyota Land Cruiser 250: zo gedraagt ie zich in het terrein (review)

Met dit handige foefje kan de Toyota GR Corolla 50 km/u harder rijden

Dit is het grootste automerk ter wereld (en ze verkopen nauwelijks EV’s)

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze betaalbare auto’s zijn ook nog eens heel betrouwbaar, volgens onderzoek

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Schrik niet als je hoort hoe duur een beetje diefstalschade is aan een Audi RS 6 van Abt

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land
