De valet van eerder deze week is een lieverdje vergeleken met wat deze schoelje uitvrat. Een stel vakantiegangers liet hun Volkswagen Golf achter bij een onofficieel valetbedrijf bij Schiphol, die ze via een aanbiedingensite hebben geboekt. En dat bedrijf is volledig middeleeuws gegaan op de hatchback.
Bij terugkomst van de vakantie kreeg de eigenaresse al een belletje van het bedrijf dat ze de sleutel van de auto kwijt waren. Het gezin werd door het het valetbedrijf opgehaald om naar de auto te gaan in Hoofddorp. Pas na twee uur mochten ze naar de Golf toe, die in een hoekje van het parkeerterrein stond, met de neus naar het hek.
De voorkant van de witte Golf was flink verfrommeld, maar het bedrijf ontkende schuld en zou ‘de bewakingsbeelden gaan bekijken’. Toen de eigenaresse uiteindelijk terugkeerde met de reservesleutel bleek dat er 1.400 kilometer met de auto is gereden, er brandgaten in het interieur zaten en de auto stonk.
Daarbij was de auto minimaal twee keer geflitst in Rotterdam en Leidschendam. Dat valetbedrijven bij Schiphol niet de beste reputatie hebben, is bekend – maar dat je auto finaal afgetrapt wordt, dat verwacht je niet. De bestuurders (het waren er meerdere, vermoedelijk allemaal zonder enkele vorm van opvoeding) hadden totale maling aan de auto en de klanten.
De verzekeraar wil de schade niet uitkeren, dus moet het parkeerbedrijf opdraaien voor de kosten. ‘Maar het bedrijf neemt niet meer op als wij bellen. Pijnlijk, want de verzekeringsmaatschappij geeft aan dat er geen schade kan worden verhaald, omdat de daders niet bekend zijn’, zegt de eigenaresse tegen De Stentor. De politie onderzoekt de zaak nu.
Update: De verzekeraar meldt nu dat ze de schade uitkeren
Chris heeft op 9 augustus 2019 geschreven:
Ik gebruik daarom nooit valet parkeren en geef daarom nooit de sleutel af. Zoveel moeite is het niet om jouw auto zelf neer te zetten en zelf weer op te halen.
J Nijland heeft op 9 augustus 2019 geschreven:
Heb exact dezelfde situatie meegemaakt in Düsseldorf.
De Duitse verzekering betaalde echter niet. Men was niet verplicht tot uitkeren zei men. De reden waarom kon ik alleen maar krijgen bij het Valetparkingbedrijf. Men beriep zich op het Datenschutzgesätz. Het Valetparkingbedrijf nam uiteindelijk de telefoon niet meer op. Ik heb de schade zelf moeten betalen.